![Lenovo ThinkPad X1 2 в 1 – идеалният баланс между производителност и ефективност (РЕВЮ)](https://hicomm.bg/uploads/articles/202406/76281/300-mainimage-lenovo-thinkpad-x1-2-v-1-idealniyat-balans-mezhdu-proizvoditelnost-i-efektivnost.jpg)
Японският гигант Sony заяви, че е сформирал нова компания, която ще изгражда и доставя устройства, които позволяват на малки сателити в орбита да комуникират помежду си чрез лазерни лъчи, навлизайки по този начин в бързоразвиващия се космически сектор.
Sony Space Communications Corp, регистрирана в сряда, има за цел да се възползва от лазерната технология, за да избегне препятствието на радиочестотите. Устройствата ще работят между сателити в Космоса и сателити, комуникиращи със наземни станции.
Компанията не каза кога очаква първото си търговско устройство да заработи в Космоса, дали има съществуващи клиенти или колко пари е инвестирала в технологията до момента.
В момента има около 12 000 сателита в орбита: брой, който се очаква да нараства бързо през следващите години, тъй като ракетните компании намаляват разходите за изстрелване на обекти в Космоса, а фирми като Amazon и SpaceX изграждат обширни мрежи от сателити в ниска околоземна орбита за пренасяне на интернет комуникации по целия свят.
„Количеството данни, използвани в орбита, също се увеличава от година на година, но количеството на наличните радиовълни е ограничено“, казва в изявление президентът на новата компания Киохей Ивамото.
SpaceX произвежда собствени лазерни комуникационни устройства и ги пусна за първи път на своите сателити Starlink в края на миналата година.
Sony каза, че един от първите ѝ успешни тестове се е състоял през 2020 г., когато е прехвърлил изображения с висока разделителна способност чрез лазер от Международната космическа станция до наземна станция в Япония.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Заместникът на Мъск предвижда посещения на Марс в рамките на следващите 10 години