Виртуалната реалност може току-що да е имала своя преломен момент. Counterpoint Research установи, че доставките на VR и AR шлемове са се утроили на годишна база през първото тримесечие на 2021 г.
Няма да ви изненада да чуете кой води продажбите. Oculus Quest 2 предизвика този скок в търсенето, като даде на марката VR за шлемове на Facebook огромен дял от 75%. Това дори промени формата на пазара - самостоятелните шлемове сега представляват 85% от него, докато бяха само 42% в началото на 2020 г. Към момента се очаква Oculus да е доставил 4.6 милиона Quest 2 устройства.
Всички останали са се борили за остатъците от потребителското внимание, сочат данните. Китайската DPVR е на второ място с 6% благодарение на фокуса си върху технологиите за VR шлемове за предприятия и училища, докато PlayStation VR на Sony е спаднал до 5%. Останалите включват серията Vive на HTC, Valve Index и друг (обикновено нишов) хардуер.
Counterpoint не обясни напълно скока, но не е трудно да се видят повече фактори извън стойността на самия Quest 2. Последният модел на Oculus беше представен през септември 2020 г., точно преди втората вълна на пандемията на COVID-19 - VR шлемовете бяха убедителен начин да избягате от дома си, когато иначе не можете да пътувате или да се срещате лично с други хора.
Oculus не се очаква да бъде изправен пред заплахи през останалата част от годината. Компанията обаче може да почувства ходовете на конкуренцията. Sony разработва второ поколение PlayStation VR шлем за PS5, докато Apple и Microsoft подготвят достъпни технологии за смесена реалност през следващите години. Колкото и да спечели от Quest 2, Oculus може да се наложи да засили темпото, ако ще задържи интереса ви през следващите години.
Снимка: Oculus