Само година след като обявиха, че се включват в подкаст бизнеса, Facebook решава да преустанови тази своя дейност. Компанията майка Meta потвърди пред Bloomberg, че ще прекрати подкастинга, Soundbites и общия му аудио хъб. Първата стъпка е, че качването на съдържание от този тип няма да бъде вече позволено, а от 3 юни то ще бъде изцяло премахнато. Хъбът и Soundbites ще се затворят някъде през „идните седмици“, докато Live Audio Rooms ще се присъединят към Facebook Live. Както можем и да предположим, този ход се коментира като желание компанията да се „фокусира върху най-смислените преживявания“, според говорителя на Meta. През последните месеци имаше намеци, че интересът на технологичния гигант се насочва от подкастите към Reels на Instagram.
Но истината е, че всички знаем, че истинската цел си остава метавселената. По данни за последното тримесечие в този сектор загубите са значителни, но въпреки това той продължава да е пътеводна светлина за компанията. Наскоро Meta представиха проекта си за по-скъпа версия на шлем за виртуална реалност, както и обявиха, че следващата седмица ще отворят първия си физически магазин, инспириран от AR и VR преживяването. Не е за пренебрегване фактът, че по отношение на подкастите Facebook се опитаха да се състезават с обиграни играчи като Spotify и Apple, да не споменаваме и появата на Clubhouse, Twitter Spaces и Reddit Talk.
Снимки: Unsplash