Плувайки в море от ново съдържание, е предизвикателство да вземеш решение за следващото предаване или филм, който да гледаш. За щастие някои от най-добрите развлекателни приложения и услуги за стрийминг на видео на Android имат лек за вашата нерешителност – обикновено колекции, сортирани по категория, или обикновен бутон за разбъркване на наличните предложения. Netflix също имаше бутон за случаен принцип, наречен Surprise Me, за своята библиотека със съдържание, но той беше преустановен, защото хората вече явно знаят какво искат да гледат.
Функцията Surprise Me стартира като Shuffle Play по време на тестове през януари 2021 г. и беше преименувана на Play Something за по-широко разпространение, преди да получи последното си име. Въпреки промяната на името и доста видно място на началния екран, говорител на Netflix каза за Wall Street Journal, че функцията за разбъркване е спряна през януари 2023 г.
Netflix разполага с колосална библиотека със съдържание, така че повечето предложения въз основа на вашата хронология на гледане са на началната страница, заедно с всички нови предавания и филми, готови за поточно предаване. Може също да имате негледани предавания, които копнеят за вашето внимание, такива, които искате да прегледате отново, продължения на съдържание, което сте гледали, или предавания, които Netflix агресивно рекламира на други платформи като YouTube и Instagram. Разбираемо е, че няма почти никакво място за нерешителност, когато отворите Netflix, дори ако сте запален потребител. Да, платформата остава силно зависима от машина за съдържание за попълване на предложения, но вече няма да помага със случайния избор.
Netflix приписа изключването на функцията за разбъркване на сравнително ниска употреба, но потвърди ангажимента си да гарантира, че абонатите винаги имат начини да изследват и откриват съдържание, достойно за гледане. Говорител на компанията добави, че хората, които използват Netflix, изглежда знаят предварително какво искат да гледат. Спирането също отразява промяна в бизнес стратегията на компанията от максимизиране на нови абонаменти с примамливо съдържание към максимизиране на рентабилността. За тази цел видяхме Netflix да предприема решителни стъпки срещу заплахата от споделяне на пароли, заедно с въвеждането на ниво, поддържано от безплатни реклами, приветстващо зрителите, които предпочитат да плащат с време, отколкото с пари. Услугата също смело навлезе в гейм индустрията с редовното добавяне на нови заглавия.
Netflix знае най-добре какво работи за неговите бизнес интереси, но едно е сигурно – няма недостиг на съдържание, готово за поточно предаване, и в него има по нещо за всеки. Ако все пак сте използвали често функцията за случаен избор, прелистете началната страница на Netflix със съдържание, подобно на предавания и филми, които вече сте гледали, и ще имате добра отправна точка.
Снимка: Unsplash
Виж още: В Китай роботи вече произвеждат клонирани прасета и животът няма смисъл