Миналата седмица онлайн покупките поставиха рекорд за Черния петък, като Adobe Analytics регистрира продажби за 9.8 млрд. долара в САЩ през първия петък след Деня на благодарността - официалното начало на сезона на празничното пазаруване в Щатите. Това е не само сериозен ръст от 7.5% на годишна база, но и надминава прогнозите на анализаторите, които очакват 9.6 млрд. долара онлайн продажби на Черния петък през 2023 г.

В изявление Роб Гарф, вицепрезидент и главен изпълнителен директор на отдел "Търговия на дребно" в Salesforce, заяви:

"Резултатите от онлайн продажбите на Черния петък надхвърлиха очакванията на всички ръководители на компании за търговия на дребно. Търговците на дребно увеличиха отстъпките си, а купувачите на свой ред натиснаха бутона "Купи". Adobe Analytics също така отбеляза, че отстъпките, които се предлагат на Черния петък, достигат до 35% от цената на дребно. Продажбите, осъществени през смартфон, възлизат на 5.3 млрд. долара от 9.8 млрд. долара онлайн продажби в петък, или 54%. Adobe Analytics твърди, че това ще се окаже "норма" за тази година, като обемът на продажбите през смартфони се очаква да съставлява 51% от общия обем през този сезон на празнично пазаруване.

Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights, обясни силния ръст на онлайн продажбите на Черния петък тази година.

"Черният петък отново утвърди господстващото си положение през този сезон с рекордни разходи от 9.8 млрд. долара, дължащи се на новото търсене в деня на големите разпродажби", заяви Пандя. "Намаляването на онлайн цените през последната година създаде благоприятна среда за потребителите със силни отстъпки през този сезон, които изкушават дори най-внимателните към цените потребители."

Тази година потребителите са склонни да намалят разходите за доставка, тъй като Adobe отбеляза, че 80.5% от онлайн поръчките се доставят със стандартна доставка. Това със сигурност има смисъл за Черния петък, като се има предвид, че до същинския празник остава още един месец. С други думи, няма причина да се плаща за по-бърза доставка, когато тя не е необходима, въпреки че този процент може да намалее с приближаването на Коледа.

Adobe също така прогнозира, че периодът на пазаруване "Киберседмица", който продължава от Деня на благодарността до предстоящия "Киберпонеделник", ще генерира 37.2 млрд. долара в онлайн продажби, или 17% от всички продажби през сезона на празничното пазаруване.

Снимка: Unsplash

Виж още: NASA ще затвори четирима изследователи в симулирана марсианска база за една година