Моделите iPhone на Apple се отличават с водо- и прахоустойчивост до IP68 в случая на последната серия iPhone. Но питали ли сте се някога как гигантът от Купертино тества своите устройства, за да постигне необходимата издръжливост и устойчивост срещу проникване на вода?

Технологичният журналист Маркес Браунли сподели поредица от публикации в платформата на социалната мрежа X (бивш Twitter), в които дава вътрешен поглед към вида на методите и машините за тестване на вода, които Apple помещава под своя покрив.

Apple iPhone преминават през няколко нива на тестване за вода, за да постигнат различни IP класове. Например ниво 1 (IPX4) включва симулиране на дъжд с помощта на ваничка за капки без реално налягане. Ниво 2 (IPX5) включва продължителна струя с ниско налягане.

При ниво 3 (IPX6) машина хвърля вода под високо налягане върху iPhone, монтиран пред нея. Накрая iPhone се заключва под вода и се добавя налягане, за да се симулира дълбочина за дълъг период от време, за да се постигне водоустойчивост IPX8.

Наличието на водонепроницаемо устройство може да се отрази негативно на области като ремонтопригодността. Коментирайки баланса между издръжливост и ремонтопригодност, ръководителят на инженерния отдел на Apple Джон Тернус заяви: "Всъщност можете да направите изчисления и да разберете, че има праг, при който, ако мога да го направя толкова издръжливо, е по-добре да го направя малко по-трудно за ремонт".

Тернус обясни, че проникването на вода е било често срещан проблем в ранните дни на iPhone; например устройството често се повреждало, ако е било изпуснато в басейн или върху него е била разлята напитка. През годините компанията е усъвършенствала своите устройства, за да сведе до минимум тези повреди.

"За да се получи продуктът както го искаме, трябва да се проектират много уплътнения, лепила и други неща, за да се постигне тази ефективност, което много затруднява ремонта на батерията", добави той. "Все пак трябва да се направи ремонт на батерията, така че трябва да се уверим, че имаме решения за клиентите да го направят, което и правим."

Apple предлага подмяна на батерията в магазина срещу заплащане и има програма за самообслужване на ремонта, която позволява на потребителите с необходимите познания да подменят части на устройството, включително батерия, дисплей и камера. Въпреки че компанията е попадала под критика заради възможността за ремонт, през последните години тя улесни нещата.

Снимка: Unsplash

Виж още: Ето защо Apple създаде копие на Tetris за iPod, но така и не го пусна

 

Тагове: