CIRP публикува доклад за сравнението между активациите на iPhone и Android в САЩ. Последните данни показват забележителен спад през последната година, с което пазарният дял на Apple на пазара на смартфони в САЩ от нови активации се връща назад във времето с шест години.

Фирмата отбелязва, че макар да смята, че инсталираната база на смартфоните на Apple е по-висока от неотдавнашния дял на активациите на смартфони в САЩ, последният се е понижил.

Както е показано по-долу, метриката е достигнала своя връх от 40% за първото и второто тримесечие на 2023 г., като от първото тримесечие на 2024 г. Apple отбелязва спад до 33% от новите активации на смартфони в САЩ, казва CIRP.

Това означава, че 2 от всеки 3 нови активации на смартфони в САЩ са устройства с Android. По данни на CIRP Apple не е виждала толкова ниски стойности от 2017 г. насам.

Защо броят на активациите на iPhone е намалял?

Каква е причината за тази тенденция? CIRP вярва, че повишаването на качеството на iPhone през последните няколко години заедно с намаляването на новите функции е допринесло за спада.

Друг фактор може да е, че "по-прозрачните планове за закупуване на телефон мотивираха много собственици на смартфони да изчакат малко повече, за да надградят настоящия си телефон". Tова може да е оказало по-голямо влияние върху iPhone, отколкото върху устройствата с Android.

Снимка: Unsplash/CIRP

Виж още: Най-голямата триизмерна карта на Вселената разкрива идеи за нова теория на физиката (ВИДЕО)