Доставките на смартфони на Apple в Китай се сринаха с 19% през първото тримесечие на годината, което е най-лошият резултат от 2020 г. насам, тъй като господстващото положение на компанията във високия сегмент беше подложено на натиск от пускането на нови продукти на Huawei, показват пазарни данни.
Делът на Apple на най-големия пазар на смартфони в света спадна до 15.7% през първото тримесечие от 19.7% година по-рано. По данни на изследователската компания Counterpoint това я поставя почти наравно с Huawei, чиито продажби са скочили със 70%.
Apple изгуби короната си на най-голям продавач на смартфони в Китай за сметка на конкурента си Vivo, слизайки на трето място през тримесечието, следвана от Huawei, чийто пазарен дял скочи до 15.5 % от 9.3 % година по-рано. Honor, марка за масовия пазар, отделена от Huawei, е на второ място.
"Завръщането на Huawei се отрази пряко на Apple в премиум сегмента. Освен това търсенето на заместващи устройства за Apple е леко потиснато в сравнение с предишни години", заяви в прессъобщението анализаторът на Counterpoint Иван Лам.
"За второто тримесечие възможността за нови цветови варианти, съчетана с агресивни инициативи за продажби, може да върне марката на положителна територия", каза Лам, добавяйки, че се наблюдава бавно, но стабилно подобрение на седмичните продажби на iPhone.
През първото тримесечие Apple стартира кампании за привличане на потребители с отстъпки, включително субсидиране на някои модели iPhone с до 1300 юана (180 долара).
Миналата седмица Huawei пусна серията си Pura 70 от висок клас телефони, след като през август пусна серията Mate 60. Mate 60 се разглежда като завръщане на китайската фирма на пазара на висок клас и се описва като триумф над американските санкции срещу компанията, тъй като телефоните съдържат усъвършенстван чип, произведен в Китай.
Преди дни министърът на търговията на САЩ Джина Реймондо заяви, че чипът, захранващ флагманския телефон на Huawei, не е толкова усъвършенстван, колкото американските чипове, с аргумента, че това показва, че ограниченията на САЩ върху доставките за гиганта в областта на телекомуникационното оборудване работят.
Канадската изследователска фирма TechInsights очаква общите доставки в Китай през тази година да надхвърлят 50 млн. устройства, включително 10 млн. за серията Pura 70. Това би направило Huawei играч №1 с 19% пазарен дял при 12% през 2023 г.
Според Counterpoint през първото тримесечие китайският пазар на смартфони е нараснал с 1.5%, което представлява второ поредно тримесечие на положителен растеж.
Снимка: Unsplash