От пускането си на пазара шлемовете за смесена реалност Apple Vision Pro преживяха доста трудни моменти. Въпреки че инженерните решения са впечатляващи, цената от 3499 долара в комбинация с някои проблеми на ранните потребители изглежда са отнели част от блясъка на устройството, което главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук описа като "началото на нова ера за компютрите".

В последния разговор за приходите на Apple шлемът не се споменава много, като вместо това се акцентира върху общите приходи, доста двусмислици, свързани с изкуствения интелект и машинното обучение, както и върху продажбите на iPad, Macbook и iPhone. Въпреки това от встъпителните думи на Тим Кук получихме малко информация, тъй като той разкри, че "повече от половината от 100-те компании от класацията Fortune вече са закупили устройства Apple Vision Pro и проучват иновативни начини да ги използват за неща, които не са били възможни преди" - преди да премине към други теми.

Разкритието, че някои от най-ефективните компании в света са закупили поне един брой от новия шлем, не е изненадващо, като се има предвид, че значителен брой от тях са от технологичната индустрия или от предприятия, свързани с технологичната индустрия, които вероятно са искали да се запознаят с най-новата джаджа на Apple.

В края на краищата, като се има предвид позицията на Apple като най-добре представящата се технологична компания в списъка за 2023 г., всяка голяма премиера в нов сегмент на пазара вероятно си заслужаваше да се заложи, особено след като Apple заложи на продажбата, наричайки Vision Pro "революционен пространствен компютър, който безпроблемно съчетава цифрово съдържание с физическия свят, като позволява на потребителите да присъстват и да са свързани с другите".

Въпреки че някои компании може да са решили да вземат няколко бройки за тестване, що се отнася до продажбите на Vision Pro като цяло, нещата не изглеждат съвсем розови. В последните доклади се посочва, че Apple е намалила наполовина обема на производството още преди джаджата да бъде пусната в продажба извън пазарите в САЩ, което предполага, че търсенето в САЩ е било много по-ниско от очакваното.

Макар че астрономическата цена вероятно ще бъде ограничаващ фактор за това колко хора могат да си го позволят, не е като Vision Pro да е получил изцяло положителни отзиви. Мнозина изтъкнаха теглото и обемистия характер на устройството, а други се сблъскаха с непоследователно прилагане на функциите и чувство на изолация.

Снимка: Unsplash

Виж още: Създадоха натриева батерия, способна да се зарежда бързо само за няколко секунди