Новата Fallout 76 се представя като предистория на предишните игри в поредицата, поставяйки играчите в ролята на персонаж, който се намира във Vault 76: подслон, разположен в Западна Вирджиния и построен, за да запази най-доброто от Америка. Играчите излизат от подслона точно двадесет и пет години след падането на първите бомби. От гледна точка на Bethesda това е логичен избор, чрез който очевидно компанията се опитва да се хареса както на връщащите се фенове, така и новодошлите. Проблемът обаче е, че след няколко часа игра ми е ясно, че Fallout 76 не е заглавие, което мога да ви препоръчам комфортно.

Въпреки това нека не избързваме. Когато приключите със създаването на вашия герой с широк спектър от възможности и излезете от подземното си убежище, Fallout 76 върши добра работа в това да ви вкара в основите на играта. Често ще ви се казва къде да отидете, какво да направите после и как да го направите. Ако никога преди не сте играли игра от поредицата Fallout, бъдете сигурни, че Fallout 76 е страхотно място за начало. Играта първоначално ще ви преведе през поредица от събития, преди да ви остави да осъществите това, което искате да направите. Тя е широко отворена, трябва да ѝ го признаем.

Твоето късче от постапокалиптичния свят

Изваждането на картата на света веднага ще ви покаже, че на нея има много места, дейности и други играчи. Лесно е да се каже, че както се и очакваше, няма никакви проблеми с онлайн общността на играта, нито пък с дълбочината на съдържанието ѝ. Имайки предвид, че това е напълно онлайн изживяване, е важно да не забравяте, че когато спрете играта или отворите доверения ви Pip Boy, вие сте широко отворени за атака, тъй като всичко става в реално време. За щастие потребителският интерфейс и менютата на играта са добре оформени и прилично структурирани, което ви дава бърз достъп до вашия инвентар и умения.

Светът на Fallout 76 е проектиран по такъв начин, че можете да играете като самотен вълк или в малка група с приятелите си. Въпреки противоречивите PvP елементи на играта трябва да кажем, че тук по-скоро имаме балансираната структура. Идеята е, че ако атакувате друг играч, ще направите минимални поражения, докато той не реши да отвърне. Щом го направи, резултатът от щетите ще се коригира съобразно уменията и оръжията ви, така че вие и вашият опонент вече ще може да се биете за превъзходство. Но е напълно възможно да бъдете убити, без да започнете конфликт с друг играч, ако просто го оставите да ви удря достатъчно дълго.

Пистолет вместо юмруци

В играта имате т.нар. Wanted Level, който се появява на картата на света, когато започнете да убивате други играчи или да унищожавате оборудването им, но отново всичко това е изцяло по желание. Никога не сте наистина принудени да се занимавате с PvP аспектите. Битките във Fallout 76 са добри, когато става въпрос за престрелки, макар че, когато става въпрос за ръкопашен бой, поради техническите проблеми, изложени по-долу, ситуацията е доста по-различна. Причината за съжаление е в лага, който тормози играта към момента. Близкият бой се превръща в накъсана поредица от закъснели ходове и още по-закъснялото им отчитане и вярвайте ни - няма нищо забавно в това да удряте празното поле срещу вас, докато врагът ви се е преместил преди няколко секунди.

Изработването на различни предмети е важна част от играта и за щастие е толкова лесно, колкото трябва да бъде. Навсякъде в картата се намират различни занаятчийски станции, които можете да използвате, за да създадете желаните от вас елементи. Можете също така да направите дори свои собствени станции, ако имате наличните материали. За тях се изискват специални чертежи и докато започнете да ги намирате, ще бъдете ограничени до наличните базови елементи. Важно е да вземете всичко и да събирате дори боклуци, тъй като те могат в един момент да ви дадат ценни суровини. Има няколко материала, с които ще се сблъскате, които се нуждаят от грижи и преработка преди употреба. На специални химически станции ще трябва да разтопите тези избрани материали, преди да ги приложите на друго място, и подобно на останалите елементи в играта, всичко това е много лесно да се постигне, след като веднъж схванете механиката. Основното правило за постигането на всичко това? Вземете важните предмети, които можете да носите, и съхранявайте колкото може повече от тях в инвентара си. Играта наистина обяснява добре как да се използват тези станции и как да се правят нови предмети чрез комбинация от странични куестове и допълнителна помощ.

Ти отново си С.П.Е.Ц.И.А.Л.Е.Н

Всяка нова мисия има навика да ви изпраща на места, до които все още не сте били, като постоянно ви предлага нови забележителности и смъртоносни нови врагове. Ще трябва да сте адекватно оборудвани, за да се справите с добре зададеното ниво на трудност на играта, което изисква постоянно ъпгрейдване на вашата екипировка, оръжия, умения и т.нар. perks, или уникалните преимущества на героя ви. Всеки път, когато качите ниво, ще ви бъде предоставена възможността да се сдобиете с различен атрибут по познатата S.P.E.C.I.A.L. система: Strength, Perception, Charisma, Endurance, Intelligence, Luck и Agility. Ъпгрейдите стават с т.нар. Рerk cards, които помагат на вашия герой с набор от полезни черти, като например по-висок шанс за намиране на полезни предмети, намалена степен на глад, допълнителни щети при битки и др. Тези умения могат да бъдат надстроени, ако притежавате повече от едно от тях. Всъщност системата може да бъде и доста изморителна, когато не получавате картите, които искате, но пък позволява много свобода да създавате уникални герои. Това е и формулата, която движи играта във Fallout 76 напред. Ако оценявате този геймплей и може да пренебрегнете недостатъците, най-вероятно ще се насладите на основното преживяване и ще го оцените по достойнство.

Има нещо съблазняващо в това бавно да ъпгрейдвате не само вашия герой, но и вашия лагер. Още в първите дни на играта може да видите някои страхотни бази и това ви насърчава да търсите нови планове и да постигнете величието, на което другите играчи се радват в момента. Има и някои допълнителни инструменти, които могат да ускорят процеса, като минни инструменти, които ще извличат ресурси и минерали от терена, и др. В крайна сметка Fallout 76 е игра на търпение, която възнаграждава както времето, така и усилието.

Призракът на бъговете

Което пък ни води до друга тема. Във Fallout 76 трябва да запазите героя си добре хранен и добре напоен. Ако не го направите, капацитетът му ще започне да страда, като ви пречи да тичате повече от няколко секунди. Лично аз мисля, че играта може да премахне точно това. Този начин може и да е по-реалистичен, но Fallout 76 може да стане доста дразнеща, когато нямате храна, напитки и капачки, и след това трябва да прекарате следващите тридесет минути, опитвайки се да облекчите проблеми с вашите статистики. Би било хубаво да видим как разработчиците ще направят допълнително балансиране на тази специфична система в близко бъдеще.

Всичко това звучи добре, стига да не бяха техническите проблеми. Да, това е игра на Bethesda и техните недоизпипани продукти вече са станали пословични, но истината е, че Fallout 76 не трябваше да бъде пускана в това състояние. Играта има проблем не само с т.нар. hit boxes и с лага, но и с кадрите в секунда, които падат значително дори при умерен екшън на екрана. Маркерите на доста куестове са направо счупени и с лекота ви пращат не там, където трябва да отидете. Лагът е особено пагубен, когато влизате в ново място на картата, например в някоя сграда. Често се случва враговете да се появят, преди вие да може да поемете контрол и да понесете тежките им атаки безучастно. Добавете към това възможността да се "заклещите" някъде в нивото, враговете ви да станат невидими или просто играта да блокира и получавате каша, каквато не би трябвало да ви бъде сервирана.

Fallout 76 е нещо подобно на Ark: Survival Evolved, тъй като голяма част от нейния потенциал се губи в многобройните технически грешки. За да бъдем честни, в основата си това не е лоша игра и има достатъчно пълен със съдържание и живот свят. Срамота е само, че в сегашната си форма повечето от това забавление често се прекъсва от ужасяващ спад на кадрите в секунда, безброй бъгове, забавено рендиране и лоши дизайнерски решения.

Тагове: