Съвсем в реда на нещата е да сте изкушени от възможностите от все по-устремно набиращите популярност AI функции на добре познати услуги. И въпреки че Bard не може да се нарече точно фурор, Google явно ще се наложи да преосмисли нататъшното разширяване на AI в търсенето, защото това може да им струва повече пари от очакваното.
Reuters съобщава, че Google може да види драстично повишени разходи от използването на Bard for Search, когато инструментът стане активен.
Председателят на Alphabet Джон Хенеси каза в интервю за изданието, че „голям езиков модел“ като Bard може да увеличи разходите за търсене 10 пъти в сравнение с традиционното търсене по ключови думи. Този разход очевидно ще намалее „бързо“, тъй като продуктът е фино настроен. Анализаторите все още вярват, че технологията може в крайна сметка да се отрази на крайния резултат на Google дори и с прикачени реклами.
Оценка на Morgan Stanley определя цената от приблизително 1/5 от цента за заявка за търсене в Google. Това очевидно се натрупва доста бързо с 3.3 трилиона търсения, извършени в Google само миналата година, но броят им ще скочи рязко при използване на AI. Изчислено е, че разходите на Google ще нараснат с 6 милиарда долара до 2024 г., ако само половината от търсенията, извършвани от Bard, подобен на ChatGPT, отговарят с отговор от 50 думи.
Добавената цена на подобреното с AI търсене се свежда до голяма степен до изчислителните разходи, включително разходите за чипове, поддръжка и електричество. SemiAnalysis изчисли, че използването на Bard може да струва до 3 милиарда долара, но отбеляза, че сумата е ограничена от Tensor Processing Units, с които Google разполага.
Трябва да се отбележи обаче, че Reuters цитира източник, близък до Google, който казва, че е „рано“ да се определят точните разходи за генеративен AI, тъй като ефективността и използването ще играят ключова роля при намирането на истинските разходи.
Снимки: Unsplash
Виж още: Meta готви още съкращения