Business Insider вчера публикува диаграма, която ясно показва какъв е делът на трите най-големи технологични компании - Google, Facebook и Amazon - в онлайн бизнеса. В САЩ тези гиганти безусловно доминират почти във всички свои индустрии.

В графиката по-долу може да видите различните отрасли на дигиталния бизнес в САЩ, както и пазарния дял на всяка от тях.


Така в онлайн продажбите Amazon има дял от 37.7%. 37.2% от разходите на рекламодателите за реклами в интернет се падат за Google, а рекордните 83.3% от разходите за реклама в социалните мрежи – отиват към Facebook. Останалата част е повече или по-малко разпределена между двете останали компании. Според eMarketer всеки два от трите долара, изразходвани за дигитална реклама в САЩ, се прибират именно от тези три IT гиганта.

Американските власти отдавна говорят за необходимостта от "обуздаване" на бизнеса на Google, Facebook и Amazon. Явно е обаче, че изобщо нямат представа как да направят това.

Вижте още: Съоснователят на Facebook призовава за разрушаването на социалната мрежа

Тагове: