Платформата за онлайн стрийминг Netflix обяви, че е добавила 8.3 млн. нови абонати през последните три месеца на 2017 г. Компанията представи своите финансови резултати, които надминаха очакванията на инвеститорите, a прогнозите са, че положителната тенденция ще продължи и през новата година. Голяма част от доброто представяне се дължи на пускането на силно оригинално съдържание. През последното тримесечие на изминалата година дебютира хитът Bright, както и новите сезони на сериалите Stranger Things, Black Mirror и The Crown.
Стабилен растеж
Увеличението на абонатите на Netflix в комбинация с лекото повишаване на цените на месечните такси доведе до ръст от 33% на приходите. През октомври-декември 2017 г. те достигат 3.29 млрд. долара, а нетната печалба – до 186 млн. долара. Компанията обяви доста оптимистично развитие и през първите месеци на новата година. Очакванията на Netflix са, че приходите ще се увеличат на годишна база с близо 40% до 3.68 млрд. долара, а печалбата ще скочи на 282 млн. долара. Компанията увеличи месечните такси през есента в Щатите от 9.99 на 10.99 долара.
В основата на позитивното развитие е бързото разрастване на абонатите извън САЩ. Броят на международните потребители, които използват услугата, са се увеличили с близо 50% в края на 2017 г. спрямо нивата от последните месеци на предходната година и те вече са близо 63 млн. От август стрийминг платформата излезе на печалба в операциите си извън САЩ - тенденция, която се запази до края на годината.
Ново съдържание и по-високи такси
Netflix продължава с агресивната политика за развитие на собствено съдържание. Освен с пълнометражния филм Bright платформата стартира и няколко нови поредици сериали – Godless, Marvel’s The Punisher и Mindhunter на Дейвид Финч. Допълнително през последните месеци на изминалата година започнаха и предавания, специално разработени за някои пазари. Като например Club de Cuervos и The Day I Met El Chapo за Мексико и Suburra за Италия. Netflix също обяви, че Bright е най-гледаното заглавие в платформата, без да цитира точни данни, и че се планира снимането на продължение на хита с Уил Смит. Собственото съдържание ще продължи да бъде на фокус в стратегията на компанията, като за 2018 г. ще бъдат вложени между 7.5 и 8 млрд. долара в нови оригинални продукции.
Компанията ще увеличи инвестициите в популяризирането на вече впечатляващото си портфолио. През 2018 г. средствата за маркетинг ще скочат от първоначално предвидените 1.3 на 2 млрд. долара.
“Искаме да разполагаме със страхотно съдържание и желанието ни е да го превърнем в хитово, за да увеличим нашите абонати”, пише Netflix към инвеститорите в доклада за финансовите резултати.