Съвсем скоро Pinterest ще отвори бордовете си за бизнеса, като позволи на брандовете да рекламират в платформата. Това ще се случи в новогодишния ден, като компанията ще започне да предлага реклама, която се надява да не отблъсне потребителите, съобщава New York Times. Това е първият по-голям ход на Pinterest към генериране на приходи, които да превърнат социалната мрежа в растящ бизнес.

Рекламите ще пристигнат под формата на “Promoted Pins” - постове, които изглеждат идентични на тези генерирани от потребителите на платформата. Те от своя страна ще могат да запазват и споделят рекламите, които ще се появяват и при търсене, точно както правят с обикновените постове. Така например ако търсите рецепта за супа, сред тези дадени от потребители може да видите и такава, в която търговска верига рекламира продуктите си.

Всъщност Pinterest тества стратегията си за монетизация от повече от година. Първите експерименти с promoted pins започнаха през септември 2013, по-късно, през май тази година, беше пусната платена пробна версия за няколко бранда, а тази есен беше пуснат и инструмент за проследяване на влиянието на рекламите. С пускането на услугата през 2015 г. брандовете вече ще плащат само за кликовете, които генерират рекламите им.

Pinterest ще прави и сесии на име Pinstitute, в които ще помага на рекламодателите си да разберат как да създават ефективни реклами за мрежата. Тези сесии ще се случват на всеки три месеца, като освен тях компанията може да пусне и онлайн курсове за малкия и среден бизнес. Единственият въпрос, който остава сега е как 70-те милиона потребители на Pinterest ще приемат рекламите.

Кои социални мрежи използвате вие? Споделете в коментарите.

Прочетете още: Популярността на Facebook сред тийнейджърите продължава да спада

Тагове:
Още от Social