Действията на Едуард Сноудън са имали осезаемо влияние върху неприкосновеността на личния живот за хората по целия свят. Световно проучване на CIGI (Centre for International Governance Innovation), включващо повече от 20 000 интернет потребители, тази седмица публикува данни, с които можем да придобием по-добра представа за света, след разкритията на Едуард Сноудън. Те са нарекли това „Сноудън ефектът“. Данните сочат, че:

  • 60% от потребителите са чували за Едуард Сноудън.
  • 39% от запознатите с действията на Едуард Сноудън са предприели стъпки за защита на тяхната онлайн неприкосновеност на личния живот, в резултат на неговите откровения преди година.

Анкетата е била със следното заглавие – „Много загриженост за онлайн неприкосновеността на личния живот, малко действия към сигурността".

60 процента от анкетираните идват от 24 страни. В Германия, процентът е 94, в Бразилия са 84, а в САЩ 76 процента от анкетираните са чували за Сноудън. Трябва да се подчертае, че тези страни са сред трите най-разтърсени от течовете на Сноудън. В Германия стана известно, че Агенцията за национална сигурност на САЩ е подслушвала телефона на Ангела Меркел, в Бразилия ставаше дума за икономически шпионаж, а в САЩ - за мрежите за домашно наблюдение на големи групи от хора.

Ако предположим, че цифрата 39% - броят на тези, които "знаят" за Сноудън и които са "взели мерки“, за да защитят своята онлайн неприкосновеност на личния живот, в резултат на неговите откровения - е фиксирана във всички страни, всъщност можем да видим колко много хора са защитили себе си:

 

  • В Германия живеят около 81 милиона души, така че „Сноудън ефектът“ е повлиял на най-малко 20 милиона души.
  • В САЩ броят на жителите е около 316 милиона, което прави около 123 милиона взели мерки за сигурността си.
  • В Бразилия живеят около 202 милиона души, което прави около 78 милиона взели мерки. Общата бройка само в тези три държави е около 221 милиона, а това не са никак малко хора.

 

 

Прочетете още: Chrome разширението ShadowCrypt криптира имейли, статуси, туитове и други съобщения