Както споделихме вчера, Google Street View и Live Traffic вече са налични в България. Част от екипа на HiComm присъства на събитието в Гранд Хотел София. За да може читателите ни да са по-добре запознати с особеностите на Maps и други услуги на българска територия, проведохме кратък разговор с Антон Пиралков, мениджър бизнес развитие на Google за България. Той има 14 годишен богат опит в бизнеса и мениджмънта, като основно е специализирал в корпоративно управление, стратегически мениджмънт и консултиране, реструктуриране, финансов и инвестиционен мениджмънт , корпоративни комуникации, дигитални медии и реклама и сподели интересна информация относно политиката на Google в България.

 

- HiComm: Street View и Live Traffic са изключително популярни възможности на Maps сред технологичните ентусиасти, но вероятно голяма част от обикновените потребители не са чували за тях. Имате ли планове да ги промотирате допълнително?

- Антон Пиралков: Голяма част от продуктите на Google са насочени към толкова широка аудитория, че те сами промотират себе си. Лесни са за употреба, интуитивни и насочени към конкретни нужди, така че ние нямам конкретни планове за промотиране на Street View. Както във всяка друга страна, където Street View е наличен продукт, смятаме, че и българските потребители ще се научат да го използват много бързо и ще го харесат, така че сам по себе си продуктът няма нужда от популяризиране. Той е достатъчно полезен и интересен, за да предизвика интерес към себе си.

 

- H: Как Google определя коя е следващата страна, която ще получи Street View?

- А: Със сигурност има ясно определени правила и процедури, но този въпрос би било по-добре да отправите към колегата ми Улф Шпицер. Радвам се, че ние сме в първата група страни в света, която получава Street View. 48-ма поред е доста добре, според мен.

 

- H: Кои са следващите приоритети на Google Maps и Google като цяло за българския пазар?

- А: Приоритетите на Google са обект на стратегията на цялата компания, но, като цяло, основният стремеж на Google и основната причина, поради която Google има представители, които работят на българския пазар, е да помага на потребителите, на обществото да използват интернет по-ефективно, да подпомага интернет икономиката, да помага както на гражданите, така и на бизнесите да използват възможностите които интернет предлага. Това е нашата основна цел и основна стратегия, а всичко друго произлиза от там.

 

- H: Google е една от малкото големи IT компании, които имат равноправно отношение към по-малките държави като България и останалите балкански страни във връзка с локализация и други, а Street View е част от този тренд. Смятате ли, че скоро можем да очакваме следващата стъпка в тази насока, например локализиране на Google Art Project и други инициативи?

- А: Да, разбира се. Компанията се отнася абсолютно равноправно към всички страни и всички езици, както знаете, мототото на нашата компания е "Не бъди лош", така че смело мога да кажа, че Google е много социална, отнася се справедливо към нуждите на всички държави, на всички граждани на света, на всички общества и, също така, доколкото технологията и бизнесът ни позволява, се опитваме да локализираме продукти и да предоставям все повече и повече продукти, които българските потребители да използват на местно ниво, но и за глобалните потребители. Street View, например, е възможност за глобалните потребители да разгледат гледки от България, така че това е един продължаващ процес, който ще се запази. Google има много продукти, които се въвеждат в най-големите пазари, там те се тестват, вижда се каква е употребата им, преминават на други пазари, процесът ще продължава. Ще локализираме продукти, допълнителни инструменти, това е динамичен процес, от който България няма да изостане. Тя е пълноправен потребител на нашите услуги.

 

- H: Все повече потребители се обръщат към Foursquare за POI (Points of Interest) данни. Макар базата данни на услугата да не е толкова коректна, тя е по-пълна и по-актуална, тъй като се обновява директно от потребителите. В същото време често забелязваме добавени от потребители точки върху Google Maps, които не са с напълно коректни. Какви са политиките на Google относно потребителското съдържание в Maps и неговата актуалност?

- A: Това е особено важен аспект за Google и, в частност, Maps, но по-добре би било да зададете този въпрос към колегата ми, Улф Шпицер.