През лежерните летни месеци имахме възможността да разговаряме накратко с продуктовия мениджър на Viber – Дани Одес. Неговата задача е да развива основните възможности на популярното чат приложение и в оптимизирането на потребителската му база. В момента той се концентрира върху поддържането на Viber Communities и фокус групите за обратна връзка на компанията. Дани Одес е от три години продуктов директор на Viber. Кариерата му преди това преминава през приложението MyHeritage, в което първо отговаря за процесите по автоматизация, а след това – като мениджър за развиване на продуктите на компанията.

Какви са първите впечатления и обратната връзка от потребителите и бизнеса за новите Viber Communities (мащабни групови чатове)?

Нашите потребители и партньори разглеждат Communities като естествена еволюция на комуникацията, която започва все повече да расте по мащаби. През последните няколко години наблюдаваме глобална промяна в начина, по който хората общуват помежду си – днес те имат достъп до голямо разнообразие от дигитални групи и достъп до огромни социални мрежи. Покрай развитието на технологиите комуникацията се подобрява и разширява, като обслужва потребностите на съвременните потребители и компании и съответно се възползва от този прогрес.

Communities е ключов момент в тази глобална еволюция и е първият продукт на Viber, който позволява на потребителите да станат част от една от най-големите световни мрежи и да се възползват от комуникацията по изцяло нов начин.

Колко важни са Communities в цялостната стратегия на Viber?

Viber има много ясна мисия – да свързва свободно и безопасно хората по света. Communities играе важна роля в нашата стратегия да изпълним тази цел. Те позволяват на потребителите и бизнеса да достигнат до нови аудитории и да увеличат своята комуникация отвъд досегашните възможности.

Какво точно представляват Фокус групите – каква е тяхната цел и как точно функционират?

Фокус групите са специално подбрани хора с различни демографски показатели, които споделят своите впечатления и дават обратна връзка относно новия продукт – Communities. Ние поканихме около 20 души в нашия офис в София, за да обсъдим настоящите и предстоящи продукти на Viber на неофициална закуска. Дискусията премина в доста неформален характер – ние задавахме въпроси и представяхме някои нови идеи, върху които работим, и чухме тяхното мнение.

Беше ли продуктивна тази среща и кои теми бяха дискутирани?

Да, беше доста продуктивна. Научихме доста полезни гледни точки от срещата. Покрихме доста теми, някои от тях бяха около основното Viber изживяване, ситуирано около чат съобщенията и разговорите – как да ги подобрим. Други бяха свързани с наши нови проекти, които споделихме с фокус групата. В момента не мога да разкрия повече детайли, но нямам търпение да направя това в подходящия момент.

Като потребителски ориентирана компания едно от най-важните неща за Viber е да се вслушва в хората, които ползват услугите ѝ. Да разбираме за техните потребности, за да може около тях да изграждаме нови и отлични продукти.

Как българските потребители – крайни и корпоративни – реагират на новите предложения на Viber? И има ли стремеж за по-ранно усвояване на новите технологии, или просто чакат първо да се наложат на големите пазари?

Българският пазар доста бързо възприема нови концепции и започва да ги прилага на практика. Виждаме, че някои нови продукти много бързо се налагат от потребителите и някои по-креативни личности и фирми ги надграждат по неочаквани за нас начини. Това беше и една от основните причини да изберем България в това изследване. Като пример за подобно креативно мислене можете да разгледате чат-ботовете на Владо Карамазов

Можете ли да ни кажете как се представя Viber на българския пазар?

Viber разполага с много силна потребителска база в България, като тези хора са избрали нас сред морето от подобни приложения. Това ние възприемаме като голям вот на доверие към нас и услугата ни. Което за Viber е голям повод за гордост и сме благодарни за тяхната лоялност.