В началото на тази седмица Alphabet, компанията майка на Google, разби очакванията на анализаторите с 21.3 млрд. щатски долара приходи и печалба в размер на 8.67 млрд. долара за Q4 на 2015 година. Анализаторите очакваха печалба от 8.09 млрд. долара и приходи в размер на 20.8 млрд. долара.

С това Alphabet стана най-ценната публична компания в света - с пазарна капитализация от 558 млрд. щатски долара, скок от около 8 процента, с което изпревари Apple, която има пазарна капитализация от 535 млрд. щатски долара.

Както CNBC отбелязва, това е първият път от 2010 г. насам, когато Google (Alphabet) е оценена на по-голяма стойност от Apple. Добре е да се отбележи, че Alphabet е софтуерна компания с няколко допълнителни хардуерни подразделения, а Apple е хардуерна компания с няколко допълнителни софтуерни подразделения.

"Нашият силен ръст на приходите през Q4 отразява жизнеността на нашия бизнес, управляван от мобилното търсене, както и YouTube и програмираните реклами, всички области, в които ние инвестираме в продължение на много години", каза CFO Рут Порат в изявление с доклада за приходите.

През изминалата година акциите на Apple не се представяха добре.

 

с

 

В същото време акциите на Google бяха във възход през всичките 12 месеца.

с

 

Така че не е изненадващо, че двете компании доближиха стойностите на пазарната си капитализация.

с

 

Трябва да се каже, че има и огромно повишение на загубите, които достигат 3.6 милиарда долара от 1.9 милиарда през 2014.

Основният бизнес на Google продължават да расте, а днес компанията заяви, че Gmail вече има 1 милиард активни потребители. Това означава, че компанията предлага около половин дузина услуги, които имат около 1 милиард активни потребители, с което не могат да се похвалят много компании (освен може би Facebook, която днес каза, че WhatsApp е минала бройката от 1 милиард активни потребители).

От гледна точка на основния рекламен бизнес на Google цената на клик падна с 13 процента спрямо същия период на миналата година, а платените кликвания са се увеличили с 31 процента спрямо същия период на миналата година. Това е тенденция за Google - като по-голямата активност се измества към мобилните устройства. Основният бизнес на Google все още прави пари и нещата изглежда отиват към по-добро с всяка изминала година.

 

Прочетете и това: Google представи панел за сигурност във финалната версия на Chrome 48