Маркетинговата компания Kantar публикува своя редовен доклад BrandZ, който подрежда най-скъпите марки в световен мащаб. Първото място се държи от Amazon със стойност на марката от 684 милиарда долара, което е скок с невъзможните 64 процента спрямо миналата година. Това е първата компания, която става марка, оценявана на половин трилион долара. Apple държи второто място с 612 милиарда долара стойност или скок със 74 процента. Трето място е за Google, която се оценява на 458 милиарда долара или повишение с 42 процента.
От смартфон производителите Samsung e на 42-ро място в списъка, Huawei е малко по-надолу на 50-о, докато Xiaomi e на 70-о. Това обаче е постижение за малката компания, която се изкачва с 11 места спрямо миналата година и сега Xiaomi e вече между Budweiser и BMW.
Най-бързорастящата марка тази година е Tesla, тя като стойност е скочила с 275 процента, следвана от TikTok със скок от 158 процента. Двете компании съответно са на 47-о и 45-о място.
Други интересни класирания в топ 100 на най-ценните марки включват Nvidia на 12-о място, Qualcomm на 37-о, Zoom на 52-ро, AMD на 57-о, Snapchat на 82-ро и Spotify на 99-о място.
Закономерно платените мултимедийни услуги са скочили като популярност по време на пандемията и увеличили стойността на марките зад тях: Xbox струва с 55 процента повече, толкова е увеличението и при Netflix, а Disney отчита скок с 13 процента.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Гробище на Луната ще приема тленни останки на богати покойници