Може да е доста досадно да кликнете върху реклама на Amazon в резултатите си само за да разберете, че желаният от вас продукт не може да бъде доставен до мястото, където се намирате. А сега си представете, че вие сте собственик на малък бизнес, който е таксуван за тези реклами.

Ето, мислите си, че ще изкарате добри пари въз основа на това колко много реклами пуснете и как хората ги гледат. Само че тези реклами не се превръщат в продажби, защото Amazon ги предлага на хора, които дори не могат да купят вашите продукти. Очевидно това се е случило с поне един продавач, който разказа пред Bloomberg, че е бил таксуван между 200 000 и 300 000 долара за реклами, представени на жители на Калифорния, където не може да продава своите продукти и компютърни аксесоари.

Продавачът спира да доставя в Калифорния заради разпоредбите на щата за консумацията на енергия от персонални компютри, които изискват от него скъпоструващи лабораторни доклади за продуктите му. Но автоматизираната система на Amazon очевидно продължила да рекламира продуктите му там и уж отричала, че има проблем, когато той сигнализирал за проблема и проследил няколко седмици. Тъй като плаща хиляди долари такси за рекламите, продавачът, който наема 80 души във Вирджиния за сглобяване на компютри по поръчка, според съобщенията е реализирал нулева печалба през ноември, декември и януари.

Amazon потвърди проблема и казва, че гигантът е проучил въпроса и е установил, че той е засегнал само "малка част" от продавачите. Компанията също така заяви, че вече се е извинила на продавача, който е разговарял с Bloomberg, и че компанията е в процес на възстановяване на сумата от 15 000 долара. Това е малка част от стотиците хиляди, които продавачът твърди, че е загубил, но Amazon казва, че е показал само "много малка част" от неговите обяви на жители на Калифорния.

"По подобен начин ще се свържем и ще възстановим парите на всички засегнати продавачи и актуализираме процесите си, за да гарантираме, че подобни обяви няма да бъдат таксувани занапред", казва говорителят.

Рекламната система на компанията обикновено не може да насочва рекламите към географски обекти, както рекламите в Google, тъй като се фокусира върху свързването на купувачите с определени марки или продукти, от които те биха могли да се интересуват. Тя също така не може да гарантира, че продуктът, който рекламира, е в съответствие с държавните разпоредби и следователно може да бъде изпратен на жителите му. Както отбелязва Bloomberg, това далеч не е първият случай, в който Amazon се сблъсква с проблем, свързан с нейните реклами.

Миналата година Федералната търговска комисия заведе антитръстово дело срещу компанията, като едно от обвиненията на регулатора беше, че тя "умишлено увеличава нежеланите реклами, които влошават качеството на търсенето". Докладът, който излезе след делото, разкри, че Amazon може да сключва сделки с други компании, за да се увери, че техните обяви са лишени от нежелани реклами, което обаче е причината официалните продуктови страници на Apple да изглеждат по-чисти и по-малко претрупани в сравнение с тези на конкурентите.

Снимка: Unsplash

Виж още: 76 от 100-те най-играни игри в Steam вървят на Steam Deck