Opera обяви, че нейният инструмент за генериране на изкуствен интелект в браузъра - Aria - е надхвърлил един милион потребители от пускането си. Компанията пусна инструмента за изкуствен интелект през май и го предостави на всички потребители на Android в края на юни.
Aria не разчита на собствен езиков модел, а вместо това Opera се е обединила с OpenAI, за да използва технологията GPT. Ако не сте следили развитието на събитията, GPT е моделът, използван от ChatGPT, и до голяма степен се счита за езиковия модел, който даде началото на революцията в генеративния изкуствен интелект.
Коментирайки приемането на Aria, съизпълнителният директор на Opera Лин Сонг заяви:
"Колкото окуражаващо е първоначалното приемане на Aria, толкова доволни сме и от качеството на ранното взаимодействие на потребителите с инструмента за изкуствен интелект. Наблюдаваме също така повишаване на общото прекарано време с увеличаване на търсенията и прегледите на страници на сесия".
"Въпреки че все още е в началото, аз съм развълнуван, че нашите потребители обичат Aria толкова, колкото и ние. Нямам търпение повече наши потребители да изпробват Aria за себе си, тъй като скоро надграждаме цялата си потребителска база за настолни компютри до Opera One и въвеждаме нашия естествен браузър AI в Opera GX и Opera за iOS, като го правим достъпен за всички основни платформи."
Въпреки че Aria използва езиковия модел GPT, той има няколко предимства. Първо, той е вграден директно в браузъра, а за Android това означава по-нативно изживяване от уебсайта ChatGPT. И накрая, тя може да получава информация от мрежата, за да подобри резултатите, които ви предоставя.
Макар Opera да не притежава толкова голям пазарен дял, колкото другите браузъри, е хубаво да видим, че компанията се опитва да не изостава от такива имена като Microsoft с нейния Bing Chat.
Снимка: Unsplash
Виж още: AI усилията на Microsoft се отплащат