Миналата година Amazon откри първия си магазин за хранителни стоки от ново поколение, в който отсъства какъвто и да е обслужващ персонал, а потребителите просто влизат, избират стока, вземат я и излизат. Той се намира в Сиатъл и се нарича Amazon Go, но досега беше единствено в тестов вариант.
Сега компанията прави стъпки към отваряне на официално действащ магазин, който ще обслужва всички потребители, а не само тестови групи. Магазинът използва камери, сензори и алгоритми за дълбоко обучение, които проследяват купувачите. През март тази година The Wall Street Journal съобщи, че автоматизираните системи на Amazon Go се затрудняват при по-голям брой клиенти, които пазаруват едновременно. Тези технически проблеми са забавили публичното отваряне на магазина (първоначално планирано за началото на 2017 г.). Но след като те са били отстранени, всички Amazon профили на купувачите са реагирали "точно.”
Но има и някои неотстранени проблеми, като например „скитащите“ се в магазина деца, които вземат и оставят всякакви продукти на различни места.
Amazon вече наема строителни мениджъри и маркетинг специалисти за предстоящия старт на Amazon Go, а не само инженери и изследователи. По-рано тази година тя подаде заявление за патент на търговската марка Amazon Go в Обединеното кралство и в Европейската комисия.