В началото на годината в доклад се посочваше, че ChatGPT доминира на мобилния пазар въпреки усилията на Microsoft да достави Copilot за iOS и Android с безплатен достъп до модела GPT-4 на OpenAI и технологията за генериране на изображения DALL-E 3.
Интересно е, че пет месеца след първоначалното публикуване на доклада нищо не се е променило. Нов доклад на доставчика на информация за магазините за приложения Appfigures показва, че неотдавнашното пускане на новия флагмански модел GPT-4o на OpenAI с възможности за разсъждаване върху текст, аудио и глас е допринесло за "най-големия скок в историята" на приходите и изтеглянията на ChatGPT в мобилни устройства.
Моделът GPT-4o на OpenAI може би все пак е златен стандарт. Appfigures коментира така:
"Приходите на ChatGPT от мобилни устройства са се увеличили с 22% в деня на обявяването на GPT-4o, което вече е най-големият приход на приложението за един ден от стартирането му."
Магията не спира и дотук. Ден след старта на GPT-4o приходите на ChatGPT нараснаха "почти два пъти" спрямо средните дневни приходи през май. Поставяйки това в перспектива, Appfigures оценява покачването на средния дневен приход от 491 000 долара на почти 900 000 долара. Струва си да се отбележи, че това е приблизителната нетна цифра, която OpenAI получава, след като даде на Apple и Google техните комисиони.
Appfigures твърди, че това не е еднократен пик в приходите на OpenAI от ChatGPT. Според нейните оценки тенденцията изглежда устойчива и възходяща.
Компанията изчислява още, че ChatGPT на OpenAI е спечелила общо 4.2 млн. долара нетни приходи от App Store и Google Play. Въпреки това тя подчертава, че по-голямата част от приходите са генерирани от App Store. Това съответства на обяснението на OpenAI, че ChatGPT е изпратена първо на потребителите на Mac, а не на Windows. "Ние просто даваме приоритет на това къде са нашите потребители."
Снимка: Unsplash
Виж още: NASA надзърна в сблъсъка, който ще доведе до гибелта на нашата галактика