Apple не спира да се фука с продажбите на своя iPhone, но въпреки това компанията продължава да губи позиции в продажбите на смартфони в глобален мащаб. За последното тримесечие iPhone-ите продължават да изостават от Android с неумолима сила.
За първото тримесечие на 2014 година iPhone имаше по-висок дял в продажбите в няколко ключови страни, включително Великобритания, Франция, Испания, Япония и Австралия, се каза в доклад на Kantar Group, публикуван в понеделник. За пример, делът от продажбите на iPhone скочиха до 57,6% в Япония, в сравнение с 49% за същия период на миналата година. iPhone всъщност е фаворит сред японските потребители, оставяйки Android на второ място с 41,5% дял.
През последното тримесечие iPhone държи 42% от всички продажби на смартфони на NTT DoCoMo, 59% при KDDI AU, и 81 на сто при Softbank, според Kantar. Японските потребители отбелязват като ключови фактори дизайна на телефона, 4G възможностите му, както и неговата надеждност.
"Успехът на iPhone е следван и от iPAD като почти една четвърт от японските собственици на iPhone притежават и iPad", казва в изявление стратегическия директор на Kantar Group Доминик Сънебо. "Япония ще остане ключов пазар за растеж за Apple."
Но въпреки локалните успехи на Apple с iPhone и iPad, Android управлява останалата част от света, особено в Европа, където мобилната ОС на Google държи 70,7% дял от продажбите на смартфони за последното тримесечие, оставяйки iPhone на второ място със само 19,2 процента.
В САЩ iPhone губи позиции през първото тримесечие като делът на продажбите намаля до 35,9% от 43,7% през миналата година. В същото време, делът на Android в САЩ се покачи до 57.6% от 49.3% за 2013г.
На трето място е Microsoft с Windows Phone, които постигнаха малък растеж в няколко страни, включително Великобритания, Франция, Италия и Испания. Kantar Group фиксира цялостния дял на WP в Европа на 8,1%, в сравнение с 6,5% преди година.
Kantar Group извлича данните си чрез интервюиране на собствениците на смартфони и проследяване на продажбите от мобилните оператори.