Според нов доклад на Techcrunch, Apple е близо до придобиването на Shazam - популярното приложение, което позволява на хората да идентифицират песни, телевизионни предавания, филми или реклами.
Сделката е била осъществена тази седмица и ще бъде обявена в понеделник, въпреки че винаги може да има промени. Един от източниците твърди, че сумата за придобиването на Shazam е 401 милиона долара, но има слух и за 1.02 милиарда долара.
През септември 2016г., Shazam обяви, че приложението е свалено 1 милиард пъти, което значи, че тези цифра вероятно е по-висока към днешна дата.
Но в света на приложенията, по-големият брой потребители не винаги означава по-голяма печалба. Главният изпълнителен директор на Shazam, Рич Райли отбеляза по-рано тази година, че се работи в или близо до рентабилността. Той също така намекна за вероятно придобиване.
Shazam стартира още през далечната 1999 г., много преди дните на приложенията, като услуга, която се използва посредством SMS код. Всъщност първото име на услугата беше „2580“.
Днес Shazam работи с технология за добавена реалност, като маркетинг услуга за откриване на съдържание въз основа на снимките, които сте направили с приложението. То също така е интегрирано с други приложения като Snapchat и Siri на Apple, и в момента Shazam изпраща много трафик към други приложения, като Spotify и Apple Music, което си струва, ако тези кликвания се превръщат в покупки.
Не е ясно какво ще се случи със Shazam след придобиването, но една от най-вероятните интеграции ще бъде с Apple Music и по-дълбока Siri съвместимост. Повече подробности по сделката очакваме идния понеделник, когато тя ще бъде обявен официално.