Станал традиция и от тази страна на Океана, Черният петък днес е един от най-важните дни в електронната търговия. Тази година датата е 24 ноември и се очаква тя да донесе дори по-големи продажби и резултати, продължавайки тенденциите от 2016 г.

И все повече жадни за нови покупки и емоции български потребители го очакват с огромен интерес.

През ноември 2016 г. електронните магазини в България отчитат четворен ръст на посещенията, което поставя страната ни сред шампионите в Европа. За сравнение средните стойности на стария континент са около 170% ръст в конверсиите и близо 65% - в посещенията за целия месец ноември. И това е ясен знак, че българската електронна търговия се развива със светкавични темпове и предвижданията за запазване на темповете на растеж в сектора са напълно реалистични.

Сред най-добре представящите се други пазари по време на ноемврийската лудост са Гърция със 150% повече трафик и 225% ръст в конверсиите, Испания със 72% повече трафик и 205% ръст в конверсиите и Холандия, която постига 205% повече конверсии само с 20% увеличение на посещенията.

Черният петък е първият връх на празничния сезон и според изследване на Adobe Digital Insights миналата година общият оборот на онлайн продажбите е надминал 3 милиарда долара. И цифрите се очаква да се покачат тази година заедно с постоянно растящите резултати на виртуалния сектор като цяло. Големите опашки, ограниченото време и хилядите клиенти на реалните търговски обекти водят потребителите все по-често към онлайн пазаруването, за да избегнат тълпите.

Високите технологии пък не само ще се продават, но и ще бъдат в помощ на потребителите и продавачите, за да ги свържат.

По данни на специализираната компания RTB House персонализираният ретаргетинг, задвижван от алгоритми за дълбоко учене (най-обещаващият аспект на изкуствения интелект, който имитира работата на невронните мрежи в човешкия мoзък), е един от най-силните инструменти, за да могат онлайн търговците да се възползват от потребителския потенциал за покупки в периода.