Върховният съд на Германия вчера отхвърли делото, заведено от Аксел Спрингър, с което се цели да се забрани популярно приложение, което блокира онлайн рекламирането. Решението има важно значение, което засяга издателската и маркетинговата индустрия.

Съдът отсъди в полза на Adblock Plus - приложение, което се продава от фирма, наречена Eyeo, което е било изтеглено повече от 100 милиона пъти от потребители по целия свят, търсещи защита от нежелана или натрапчива онлайн реклама.

"Ние сме развълнувани, че най-висшият съд в Германия е запазил правото на всеки интернет гражданин да блокира нежелана реклама онлайн", каза Adblock Plus след присъдата.

Спрингър и други медийни компании - включително ProSiebenSat.1 Media, RTL, Sueddeutsche Zeitung и Spiegel Online - са подали отделни искове срещу Adblock Plus. Това беше първият, който стигна до Върховния съд.

Издателят на Bild и Business Insider твърди, че блокирането на онлайн реклами е нарушило конкурентното право, както и това, че компаниите се таксуват, за да бъдат добавени към "бял списък", чиято реклама би била разрешена, и е потърсил обезщетение.

В решението си съдът в Карлсруе отхвърли делото, заведено от Спрингър. Той установи, че онлайн рекламните блокери са законни, и е отхвърлил решение на по-ниска инстанция, че използването на "бял списък" е равносилно на нелоялна конкуренция.

Спрингър заяви, че ще се обърне към Конституционния съд въз основа на това, че рекламните блокери нарушават свободата на печата, като пречат на онлайн медиите и тяхната финансова стабилност.