YouTube не спира да се променя, а до края на годината най-голямата платформа за видео споделяне може да се промени коренно. Според различни източници на The Verge YouTube се готви да пусне две нови отделени една от друга абонаментни стрийминг услуги, и то преди края на 2015 г.

Едната е Music Key, която в момента е в бета-вариант от ноември миналата година, а другата е с неназовано име и е насочена към създателите на премиум съдържание в YouTube. Тези две нови услуги ще превърнат YouTube в смесица от безплатно съдържание с реклами и премиум видеоклипове, за които ще трябва да плащаме.

С над 1 милиард потребители YouTube е достатъчно голяма платфомра, за да поддържа множество стрийминг услуги и платено съдържание под формата на музика, филми, спортни предавания и др.

Реакциите в рамките на музикалната индустрия все още са негативни към Music Key. Лейбълите са разделени от идеята за множество услуги с абонамент, като според някои YouTube няма правилната политика за Music Key. Те се позовават на липсата на реклама около Google Play Music като основен пример за липсата на ангажимент за предоставяне на музикалните услуги на Google.

Източникът на The Verge, който е част от музикалната индустрия, заявява, че харесва Music Key, но поставя под въпрос "стратегическия приоритет" на музикалната абонаментна услугата на YouTube и Google. Предвид факта, че някои от сделките на YouTube с големите звукозаписни компании изтичат през 2016 г. и многобройните забавяния на Music Key, източникът смята, че YouTube просто се опитва да успокои нещата, преди да започнат преговорите, като отбелязва, че това се усеща като "твърде малко и твърде късно."

Всъщност неразбирателството между лейбълите и YouTube продължава с години и не се виждат никакви признаци на затихване. Звукозаписните компании се оплакват, че YouTube не им плаща достатъчно за тяхната музика, която съставлява значителна част от трафика в YouTube, а от YouTube казват, че са платили милиарди на лейбълите през последните няколко години. Лейбълите от своя страна са нетърпеливи да накарат потребителите да спрат да използват безплатните услуги, поддържани от реклами, и да преминат към платени абонаменти, които са по-доходоносни.

Въпреки корпоративните караници най-голямата промяна за повечето потребители на YouTube ще бъде музиката, която неизбежно ще намери своя път. Въпреки растежа на Spotify, YouTube все още е най-голямата музикална стрийминг платформа в света - 45 от общо 50 най-гледани клипа на всички времена в YouTube са музикални клипове. И все още YouTube е мястото, където тийнейджърите слушат музика.

Лейбълите вече са започнали първите дискусии за това, как да се възползват от платените абонаменти на YouTube. Единият вариант е поддържането на безплатна музика за определен период от време, преди тя да стане платена, но окончателно решение не е взето. Неназованата абонаментна услуга на YouTube ще е насочена към най-популярните създатели на съдържание и техните аудитории.

С двете предстоящи абонаментни услуги YouTube може най-накрая да започне да печели добре. Но ще трябва да се внимава за прехода от една безплатна платформа към превръщането й в частично платена.

 

Прочетете още: YouTube Gaming стартира днес