Преди време ART: Android Runtime, се спрягаше за заместник на виртуалната машина Dalvik, която практически работи с всяко Android приложение, осъществявайки връзка между хардуера и софтуера. Сега в интернет се появиха benchmark тестове, които показват, че дадени приложения са изградени с ART и показват двойно по-високи скорости на работа, използвайки доста по-оптимално графичния процесор.
Art (Android Runtime) е все още в експериментална фаза, но ако сте добре запознати може да я активирате от настройките. За целта ще трябва да Root-нете устройството си и да изчакате най-малко 10 минути за рестартиране, понеже всяко налично приложение ще трябва да се деинсталира и инсталира наново, за да се подкара с виртуалната машина ART. Все пак не ви съветвам да правите каквото и да е било, без да сте добре осведомени по темата.
Изглежда в Google са работили над ART през последните 2 години. Наскоро компанията придоби Flexycore, която работеше над подобна технология и обещаваше 3 пъти по бърза скорост на работа на Android приложенията. И тъй като инженерите на Flexycore са вече на разположение на Google, и имайки предвид, че ART е в експериментална фаза, то няма да се изненадам, ако скоро Android приложенията заработят с 3 или дори 4 пъти по бързи скорости.
Но нека бъдем реалисти! ART в момента дори няма стабилна версия и ще се появи най-рано при анонса на Android 5.0, по някое време през следващата година, предоставяйки двукратно увеличение на производителността. По-големи скорости на работа най-вероятно ще има през следващите няколко години с версиите ART 2.0, 3.0 и т.н., докато ART „узрее“ достатъчно, както е при Dalvik в момента.
ART заедно с подобренията в Android 4.4 KitKat (например, работа с устройства с 512MB RAM), може да помогне на Android да стане още по-бърза, или дори по-бърза от която и да е друга мобилна ОС в близко бъдеще!
А разбрахте ли, че Google пусна своя Text-to-Speach Engine в Play Store?