Енциклопедия Британика, компанията, която някога доставяше знания от врата до врата в подвързани с кожа томове, отгърна нова страница в своята богата история.
Институцията с 250-годишна история използва изкуствения интелект, превръщайки се от традиционно издателство в лидер в областта на образователните технологии. Изправена пред възхода на цифрови платформи като Wikipedia, стратегическата промяна на Британика не само запази нейната значимост, но и я позиционира като силен играч на пазара на образователни услуги, управлявани от изкуствен интелект.
Главният изпълнителен директор Хорхе Кауз наскоро разкри плановете си да направи Britannica публично търгувана през следващата година, като прогнозираната оценка е около 1 млрд. долара.
Понастоящем компанията предлага набор от инструменти, задвижвани от ИИ, от образователен софтуер, пригоден за училища и библиотеки, до технология за чатботове и платформи за виртуално обучение. Софтуерът за агенти с изкуствен интелект на Британика дори се използва за обучение на модели като ChatGPT, като помага да се гарантира, че информацията, която тези системи предоставят, е надеждна и проверена.
Британика също така представи свой собствен чатбот с изкуствен интелект, предназначен да предложи на потребителите достъп до огромна база данни с щателно подбрани знания. Този бот, изграден въз основа на двувековния принос на учени и редактори, представлява ангажиментът на Британика да предоставя надеждна информация в цифровата ера. Освен инструменти, насочени към потребителите, компанията предлага и чатбот решения за бизнеса, като се фокусира върху приложения за обслужване на клиенти.
Въпреки че Британика все още поддържа онлайн енциклопедия и емблематичния си речник Merriam-Webster, фокусът ѝ е насочен към продажбата на образователен софтуер. Компанията има за цел да използва изкуствен интелект за персонализиране на учебния опит, като помага на учениците да идентифицират пропуските в знанията си и да отделят повече време за усвояване на предметите. Компанията се надява, че този подход ще направи обучението по-завладяващо и ефективно, като адаптира съдържанието към индивидуалните нужди.
Според нея приходите са се удвоили през последните две години, достигайки 100 млн. долара, благодарение на успешната ѝ трансформация.
Снимка: Unsplash
Виж още: Откриха опасни химикали в каишките на популярни умни часовници