Преди дни стана ясно, че GoPro ще затвори своето подразделение, което работи по дроновете Karma, и ще уволни стотици служители. Сега изпълнителният ѝ директор Ник Уудман е на CES 2018, за да успокои духовете.

Той е категоричен - основният бизнес с екшън камери е повече от достатъчен, за да задържи GoPro на пазара, и компанията отново измества фокуса си изцяло върху тях.

"Не си търсим купувач", посочва ясно той, цитиран от TechCrunch. Това обаче не означава, че той не е готов да изслуша и разгледа оферти от по-големи компании, като дори намекна за някои социални мрежи. "В същността си аз съм предприемач, който иска да види успеха на GoPro... ще се радвам, ако най-лесният и бърз начин за това е чрез продажба на компанията на някой по-голям бизнес, който ще помогне на GoPro да блесне", коментира Уудман за Engadget.

Според Уудман нещата щяха да се развият различно за дроновете Karma, ако първоначалната им премиера не бе толкова лоша. Припомняме, че компанията трябваше бързо да изтегли първите бройки от пазара поради възникнал технически проблем. Лошите продажби на последното поколение екшън камера Hero5 също са оказали влияние. Това доведе до намаляване на цената ѝ от 399 на 299 долара, както и сваляне на 100 долара от цената на съвсем новата Hero6 Black.

"Ако Hero5 Black се бе продавала на началната си цена, нямаше да се случи този ефект на доминото", завършва шефът на GoPro. Според него това е довело до намаляването на цената на останалите модели, което пък е лишило компанията от възможността да продължи да инвестира в следващото поколение Karma.

В момента GoPro се намира в ситуация, която изисква стабилизиране на бизнеса, а не търсене на нови сфери за разрастване. "Трябва да внимаваме много повече за това, което искат потребителите, и по-малко върху това, което искаме ние", допълва изпълнителният директор на GoPro в интервю за TechCrunch.

"Не смятам, че потребителите искат 360-градусова камера. Смятам, че те искат камера, с която могат по много и напълно автоматичен начин да заснемат себе си по нов и вълнуващ начин. В бъдеще това ще е 360-градусовата камера", коментира Уудман. Причината е последният продукт на GoPro - Fusion. 360-градусовата камера беше представена миналия септември, но като цяло остава по-нишов продукт с цена 700 долара. Уудман добавя, че масовите 360-градусови камери ще зависят много от софтуера и че инвестицията в машинно заучаване, което да го подобри, ще бъде ключово.

Все още е трудно да кажем каква ще бъде съдбата на GoPro, а най-вероятно и компанията не може да бъде сигурна в нея. Към момента работата продължава, но както Уудман съвсем ясно намеква - добра оферта от подходяща компания може да доведе до продажба. Независимо от развитието GoPro промени света на спорта и начина, по който поделяме изживяванията си. 2018-а ще бъде много важна за производителя на екшън камери.

Тагове: