Facebook отчете печалба за първото тримесечие на 2016г., с приходи от 5,4 милиарда щатски долара за тримесечието (77 цента на акция). Приходите на компанията нарастват с 52 процента за първите три месеца на годината, спрямо същия период на 2015 г. Приблизително 79 процента от тези приходи идват от мобилна реклама, която съставлява 77 процента от бизнеса през Q4 на 2015г. Тези числа надминаха прогнозите на Уол Стрийт от 62 цента на акция при приходи от 5,25 милиарда щатски долара.

Facebook отчита 1,65 млрд активни потребители, което е скок с около 60 милиона нови абоната спрямо четвъртото тримесечие на 2015г. Почти всички потребители на Facebook посещават услугата през мобилното си устройство. Това означава, че бизнесът на Facebook е почти изцяло зависим от мобилните устройства. Акциите на компанията скочиха с 9,5 процента след пускането на финансовия доклад.

Facebook предложи и нова структура за гласуване на своя състав с надеждата да помогнете на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да запази контрола над компанията дори той да раздаде богатството си. Това на практика означава, че новите притежатели на акции във Facebook няма да имат право на глас и Зукърбърг ще запази властта си. Според него потребителите прекарват средно по 50 минути на ден във Facebook и в Messanger. Той насърчи рекламодателите да се преориентират към използване на социалната мрежа за сметка на телевизионните реклами.

 

Прочетете и това: Скоро ще можете да заплатите своя Netflix абонамент през Google Play Store