Fасеbооk oтчeтe пo-ниcĸи пpиxoди oт oчaĸвaнoтo пpeз тpeтoтo тpимeceчиe и пpeдyпpeди, чe e в нaчaлoтo нa тpaнcфopмaция нa ocнoвния си бизнec, ĸoятo щe дoвeдe дo пo-ниcъĸ pacтeж и пo-виcoĸи paзxoди в ĸpaтĸocpoчeн плaн.
Нетната печалба, която ще бъде разпределена сред акционерите на Facebook, нарасна до 5.14 млрд. долара, или 1.76 долара на акция, през третото тримесечие до 30 септември спрямо 4.7 млрд. долара, или 1.59 долара на акция, година по-рано.
Анализаторите очакваха средна печалба от 1.48 долара на акция, сочат данни на Refinitiv.
Активните потребители на Facebook на месечна база са били 2.27 млрд. души, което е малко под очакваните от анализаторите 2.29 млрд. души. Дневните активни потребители на социалната мрежа са достигнали 1.49 млрд. души спрямо очакваните 1.51 млрд. души.
Facebook е загубила един милион месечни потребители в Европа за второ поредно тримесечие. В същото време тя е спечелила един милион нови потребители в САЩ, след като броят им остана непроменен предишното тримесечие.
Каквито и да са краткосрочните резултати, по-сериозни предизвикателства очакват Facebook в дългосрочен план. Марк Зукърбърг вижда мрежата повече като социален инструмент с акцент върху новините и съобщенията за сметка на елементи като Groups, Events и Pages.
"Общественото споделяне винаги ще бъде много важно, но хората искат да споделят и частно", каза Зукърбърг на среща с инвеститори вчера следобед. "Хората се чувстват по-комфортно, когато са наясно, че съдържанието им се вижда само от малка група, и когато те знаят, че няма да бъде навсякъде."
Но за да се превърне този свят в свят, в който историите, видеоклиповете и общностите процъфтяват във Facebook, компанията трябва да предотврати напускането на потребителите. Тя прави това, като увеличава сигурността си, премахва притесненията относно поверителността на потребителите и изчиства платформата си от фалшиви новини, спам и други нежелани форми на споделяне.