Притесненията за това доколко Facebook признава личното пространство в интернет, продължават да растат, след като стана ясно, че социалната мрежа събира информация и за хора, които нямат акаунти в нея.
Това става в светлината на признанието на изпълнителния директор на компанията Марк Зукърбърг, по думите на когото Facebook също събира "данни за хора, които не са логнати или регистрирани" в мрежата. Реакцията на правозащитници и законодатели бе незабавна - Facebook трябва да разработи начин за онези, които не са абонати на сайта, да научат какво знае компанията за тях.
"Трябва да поправим това", категоричен е Бен Лухан, демократ в Камарата на представителите. Според него Facebook трябва да създаде инструмент, с който да позволява разкриването на тази информация. В отговор компанията обяви, че не планира да го направи; открит остава и въпросът, как ще се отрази подобен ход на способността на Facebook да таргетира рекламите си.
Зукърбърг не е казал достатъчно за размерите и употребата на събираните данни, твърдят критиците.
Facebook събира известни данни за хора, които не са абонати, чрез следенето на свои потребители, когато те въвеждат имейл адреси на приятели в мрежата. Други данни идват от т.нар. "бисквитки", съхранявани на браузъра и използвани за следене на дейността на потребителите в мрежата, най-често за целенасочени реклами.