Според ново изследване нa Pew Research Center ботовете в Twitter вършат доста от работата на професионалните PR специалисти. Оказва се, че автоматизираните потребителски профили споделят цели две трети от всички споделяни линкове към популярни уебсайтове. Проучването на Pew Research Center е имало за цел да разбере по-добре начините на разпространение на информация в Twitter и въпреки че не задълбава много в начина на действие на ботовете (например дали информацията, която споделят, не е невярна), факт е, че повечето от линковете, насочващи към известни сайтове, идват от автоматизирани профили. Учените не са се опитали да установят и дали автоматизираният линк е довел до активно ангажиране на хора потребители. Тези въпроси предстои да бъдат изследвани.
От Pew Research Center са използвали машината Botometer на университета в Индиана, за да определят кое според тях е бот в Twitter. Заключението е, че автоматизираните потребителски профили са изиграли голяма роля в пращането на линкове в екосистемата на социалната мрежа, а около 66% от всички линкове към най-популярните уебсайтове са били постнати точно от ботове. Прегледани са 1.2 милиона туитове на английски език, съдържащи линкове към 2315 популярни сайта, като от тях са пресети дублиращите се линкове. Те от своя страна са категоризирани според домейни на съдържанието и е сравнено как ботовете споделят съдържание спрямо това, как го споделят хората. Ето и резултатите за съдържанието, споделяно от ботове.
Учените са установили и че значително малък брой автоматизирани потребителски профили са отговорни за публикуването на линкове към известни новинарски сайтове, а вместо това (не изненадващо) наблягат на линкове към сайтове с порно съдържание. От засечените ботове само 22% са поствали линкове към новини и отразени събития по света. От Pew Research Center казват, че ботовете публикуват и много линкове към сайтове, където липсват контакти за връзка с главния редактор или други от авторите. 90% от изследваните споделяни сайтове не са имали форма за контакт, а 75% от тези линкове са споделяни от ботове. Изводът, който може да се направи евентуално, е, че този вид сайтове имат по-голям потенциал за разпространение на клик бейт и фалшиви новини.
От Pew Research Center са установили и че сайтове с политическо съдържание не „интригуват“ толкова ботовете, колкото друг вид новини, а също и че не се споделят линкове от сайтове със силно десни или силно леви политически убеждения. Изследването подчертава най-вече откритието, че ботовете в Twitter имат силна спам роля и цел да пренасочват трафик към конкретни популярни уебсайтове.