Facebook забранява реклами, които обещават да излекуват, предотвратят или по друг начин да предизвикат паника около COVID-19 - болестта, причинена от новия коронавирус, потвърди компанията в изявление, първо дадено пред Business Insider. Компанията добави, че има подобна политика за своята платформа Marketplace, където потребителите на Facebook могат да купуват и продават артикули.
В изявление, предоставено впоследствие на The Verge, Facebook заяви, че работи в подкрепа на усилията на Световната здравна организация, "включително като предприема стъпки за спиране на реклами за продукти, които се отнасят до коронавируса и създава усещане за неотложност, като предполага ограничена доставка, или гарантиране на лечение или превенция. Например рекламите на маски за лице, които претендират да гарантират 100% защита, няма да бъдат разрешени".
Изявлението идва по-малко от месец след като компанията обяви, че ще премахва дезинформация за новия коронавирус както от Facebook, така и от Instagram. И още - тази политика ще включва всяко съдържание за фалшиви лечения или методи за превенция или подвеждащи твърдения за това, какви здравни ресурси са на разположение. Говорител на Facebook потвърди пред The Verge, че тези оригинални правила се прилагат и за реклами, но правилата около използването на страха около епидемията за продажба на продукти са по-скорошна актуализация.
Позицията на Facebook относно дезинформацията за коронавирус е подобна на позицията на мрежата относно съдържанието, свързано с антиваксинация. През 2019 година социалният гигант потвърди, че ще премахне групите и страниците против ваксинация от препоръчаното съдържание и че няма да позволява рекламите да се насочват към потребители на база сродни условия. Съществуват обаче съмнения във връзка с това, доколко Facebook изпълнява тази политика. Buzzfeed News съобщи през януари, че някои реклами срещу ваксинация все още се появяват в платформата, но Facebook твърди, че те не нарушават нейните правила.
Виж още: Първият AI полицай в Нова Зеландия слага униформата