През деветте месеца до този юли американските митнически служители са конфискували фалшиви AirPods на стойност 62.2 милиона долара и други фалшиви безжични слушалки според данни, получени от The Information. През този период бяха конфискувани около 360 000 единици стоки. Агенцията заяви, че конфискациите на фалшиви безжични слушалки са се увеличили с 50 процента през последните пет години, „тъй като продукти като Apple AirPods придобиха популярност“.

Американските митници конфискуваха 295 000 комплекта фалшиви слушалки на стойност 61.7 милиона щатски долара през предходната финансова година на правителството (която започва през октомври), така че изглежда има повече от всякога фалшиви слушалки, наводняващи на американския пазар. Стойността на фалшивите слушалки, които агентите са конфискували през 2019 г., е сравнително малка и възлиза на 3.3 милиона долара.

Тези цифри вероятно са само капка в морето в сравнение с броя на фалшификатите, които се промъкват през границите. Почти невъзможно е да се знаят точните цифри, но прогнозите, направени от Търговската камара на САЩ през 2016 г., предполагат, че служителите конфискуват само 2.5% от фалшивите стоки по целия свят.

Като се има предвид тази оценка, властите предполагат, че фалшивите AirPods могат да струват на Apple милиарди загубени продажби само в САЩ тази година, като се предположи, че в противен случай купувачите ще дават парите си за оригинални модели. През последните години митническите агенти конфискуваха фалшиви AirPods поне десетина пъти при операции в САЩ. Продуктите, конфискувани при четири от тези акции, биха били на стойност около 13 милиона долара, ако бяха истински продукти на Apple, казаха служители.

Има, разбира се, и други марки, които фалшификаторите копират, и не е ясно какъв процент от фалшивите слушалки, които митническите агенти конфискуват, са ментета точно на AirPods. Фалшивите слушалки не са съвсем нови като явление, но наличието на твърди цифри при операциите подчертава колко широкоразпространени са те.

Снимка: US Customs and Border Protection

Виж още: Adidas vs. Nike – изкуствен интелект vs робот

 

 

Тагове: