Повечето от вас са чували или използват популярното приложение за четене на новини Flipboard. То има 50 милиона потребители месечно и над 100 милиона регистрирани, а от днес вече има и уеб версия. Със своята настолна версия от Flipboard се надяват да достигнат до още повече потребители.
"Това, което правим, е много ретро", казва пред The Verge главният изпълнителен директор на Flipboard Майк Маккю. В действителност уеб версията е била първоначалната дестинация на Flipboard. Преди пет години, когато Маккю и Еван Дол (съосновател) стартират Flipboard, те се опитват да създадат едно приложение, което ще се справи с "проблема на информационното претоварване". Това била визуална еволюция на RSS, която трябвало да събира избрани интересни новини от интернет, за които потребителят се е регистрирал. Но единственият проблем е, че браузърите през 2009 г. са ужасна почва за Flipboard. "Развитието на нещата ме натъжи", казва Маккю. "Тогава чух слухове за устройството таблет."
Таблетът, разбира се, е бил iPad, а Flipboard беше сред най-ранните и най-обичани приложения от трети страни. Идеята за Flipboard еволюира от „решаване на проблема с претоварването с информация“ до "персонализирано списание."
Flipboard даде усещането за нещо повече. Навигацията с прелистване, така както бихте прелиствали страниците на списание, се хареса на потребителите и те обикнаха Flipboard. Приложението стана моментален хит и не мина много време и се появиха версии за iPhone и Android.
Сега, когато влезете в уеб версията на Flipboard, ще видите нещо познато. Опциите за регистрации и вписване със съществуващи профили са тук. Може да използвате нова регистрация в системата на Flipboard, както Facebook и Google+ вписване. Ако влезете със съществуващия си профил от мобилната версия, всички ваши настройки и предпочитания за новини ще са там, без нужда да правите каквото и да било. Превъртете надолу в страницата и ще видите вашите истории, публикации, теми и Flipboard списанията, които следвате. Разказите са подредени в добре структурирана мрежа, в която се редуват на малки групи от разкази със заглавие, текст и снимка. Кликнете върху индивидуален линк и ще отидете в оригиналната уеб страница на новината. Във Flipboard ежедневно се публикуват новинарски статии, известни като Daily Edition, за да се осигури бърз поглед на новините от деня. Налична е и функцията за споделяне в социалните мрежи.
Дали Flipboard.com ще допринесе за увеличаване на броя на читателите? Все още е рано да кажем. Може би дните, в които настолните версии имаха успех, са отминали, а може би Flipboard.com ще има голямо бъдеще. Вие как мислите?
Прочетете още: Пуснаха Flipboard за Windows Phone