Google планира пускането на една нова и една обновена музикална стрийминг услуга в следващите седмици в опит да конкурира предложенията на Apple, Amazon и Spotify, съобщи информационна агенция Ройтерс.
YouTube ще представи нова абонаментна услуга, в която ще може да се пускат няколко песни една след друга, без да е нужно да се гледа видео клипът, твърди неназован източник.
Запознати източници твърдят, че Google е трябвало да представи новата функция на YouTube до края на лятото, но това не се е случило по незнайни причини. Още преди месец се появи слух, според който услугата ще се казва YouTube Music Key.
Освен това гигантът ще обнови и съществуващата услуга Google Play Music All Access. Ъпдейтът ще инкорпорира технологията, придобита от компанията с покупката на Songza, която е позната с възможността за препоръчване на музика, каза в интервю Джейми Розенберг, вицепрезидент на дигиталното съдържание в Google.
Различните подходи водят риск от объркване на крайните потребители, каза Алекс Люк от The Valley Fund, който е бивш мениджър на музикалния лейбъл EMI Music и бивш директор на отдела по музикално програмиране на Apple до 2011 г.
Той смята, че печелившата формула на пазара на дигитална музика е предлагането на програми тип радио, възможности за сваляне на парчетата, както и опция за създаването на собствени плейлисти.
"Пазарът все още не е открил себе си и ще продължавате да виждате големите играчи като Apple и Google да експериментират", каза Люк.
Опитът на Google в музикалния бизнес идва 16 месеца след пускането на абонаментната услуга Google Play Music All Access, за която анализатори смятат, че не се справя добре, тъй като бизнес моделът на гиганта се различава значително от другите, които предлагат безплатно, подкрепяно с реклами, съдържание. По последни данни услугата All Access има около 500 000 - 1 000 000 абонати, каза Марк Мълиган от анализаторската фирма Midia Research. Тези резултати слагат Google на едно ниво с конкурентите Rhapsody и Deezer, но значително зад Spotify, която има 10 милиона платени абонаменти.
Apple притежава стрийминг услугата Beats Music, която придоби през май, в допълнение на собствената iTunes Radio, за която анализаторите също смятат, че не реализира кой знае какъв успех. Гигантът Amazon пусна собствената си музикална услуга през юли, но тя не се отличи с нищо, тъй като предлага лимитиран каталог от музика и е част от абонаментната услуга Prime, струваща 99 щатски долара на година.
Розенберг от Google осъзнава, че услугата не е водач на пазара, но казва, че компанията е окуражена от "стабилна" част от потребители, които са се абонирали след едномесечния безплатен тестов период.
Според него няма нужда цената от 10 долара на месец да бъде намаляна.
"По-важно ли е да накараме повече хора да опитат тези услуги или е по-важно да намалим цената с долар или два", реторично попита той. "В момента сме фокусирани върху създаването на широка осведоменост, че услугата съществува". All Access в момента се предлага в 43 страни, похвали се вицепрезидентът.
Google си представя услуга, която "се простира безпроблемно върху вашите носими устройства или вашата кола", и която е достатъчно интелигентна, за да пусне "правилната музика в правилния момент", допълва Розенберг.
Марк Руксин, главен оперативен директор на конкурентната услуга Rdio, каза пред агенцията, че Google иска да използва музиката, за да задържи основната си услуга Google Search на по-горни позиции.
"Подобно на всяка интернет компания, Google е във война за внимание, така че те искат да получат колкото се може повече от потребителското внимание", каза той.
Вижте: YouTube Music Key идва, за да промени начина, по който слушате музика
Изображение: Alain Bachellier/Flickr