Днес Google обяви официално, че придобива музикалната стрийминг услуга Songza, но стойността на сделката все още не е ясна. Компанията ще интегрира "умното създаване на плейлисти" на Songza в собствената си услуга Google Play Music, както и в YouTube. Засега приложението на Songza ще си функционира отделно и независимо от Google, но не е изяснено кога гигантът има намерение да му дръпне шалтера .
За подобна сделка се говори в технологичната индустрия от няколко седмици, но до този момент нито една от двете компании не отрече или не потвърди информацията.
Пределно ясно е, че Google купува Songza заради променената пазарна обстановка при музикалните стрийминг услуги, където всяка една от тях се опитва постоянно да се диференцира и изпъкне в очите на потребителите с иновативни функции и предложения. Конкурентната среда става все по-напрегната след влизането на Apple в бизнеса със стрийминг, а Spotify и без това има огромна потребителска база от 40 милиона потребители. Спокойно можем да предположим, че точно това е една от причините Google да реши да похарчи малко пари и да подобри собствената си услуга.
Beats Music, която наскоро беше придобита от Apple, стартира през януари и предложи на потребителите един нов и различен поглед върху плейлистите чрез умно изграждане и научаване на потребителските навици, за да предложи точния плейлист на точния човек. Подобна смарт контекстуална функция се предлага от Songza още през 2010 година, когато услугата все още имаше само уеб версия. През 2011 година стартира и мобилното приложение, а към момента Songza се ползва от 5.5 милиона активни потребители. Официално Google не е обявила точно каква е сумата, която ще плати за да придобие услугата, но източници на Ню Йорк Поуст твърдят, че гигантът е предложил около 15 милиона щатски долара.
Вижте: Битката на музикалните стрийминг услуги - коя да изберем?