Apple направи значителни промени с iOS 14.5, която изисква разработчиците изрично да искат разрешение, за да следят потребителите с цел таргетирани реклами. Сега Google потвърди, че ще направи подобна промяна за Android, но тя няма да бъде толкова категорична, колкото политиката на Apple. Започвайки от Android 12, разработчиците вече няма да имат достъп до потребителското Advertising ID.

В момента Android телефоните имат опцията Opt out of ads personalization, която можете да откриете в Settings>Google>Ads. Въпреки това дадено приложение може да поиска Advertising ID, заобикаляйки наложеното от вас ограничение. Със следващия Android Google ще предложи алтернативен метод, който не използва Advertising ID и приложенията няма да го виждат, ако потребителят откаже.

Проблемът тук е, че потребителите, които не знаят за новата опция, ще продължат да бъдат следени. Това е логично, тъй като основният бизнес на Google е рекламният, така че ако направи опцията по-достъпна като Apple, гигантът ще навреди на приходите си. Според Google промяната ще влезе в сила в края на 2021 г. за устройства, работещи с Android 12, и в началото на 2022 г. за всички останали устройства.

Снимка: GSM Arena

Виж още: Новият Lenovo Legion има най-мощните говорители за смартфон в света

 

 

Тагове: