„Най-сериозното предизвикателство, което е отправяно към Facebook.” Така в. „Ню Йорк таймс“ нарече новата социална мрежа на Google, която стартира в средата на юни 2011 г. Сега наближаваме средата на октомври 2018 г. и докато Facebook има своите проблеми, то Google+ просто затваря врати.
Бъг в софтуера е довел до това информация, която потребителите смятат за защитена, да попадне в трети страни. Изложените на риск данни включват имената на потребителя, имейл адреса му, професията му, пол и възраст. Засегнати са над 500 000 души.
Оказва се, че интернет гигантът е знаел за това още от март, но не го е обявил. Според изтекла информация от централата на Google обратното би означавало "незабавен интерес от страна на регулаторите".
Google ще продължи да предлага частни Google+ мрежи за бизнеси, които използват системата в момента.
Темповете, с които новата социална мрежа на най-популярната търсачка в света се разрастваше до един момент, бяха сериозни. Google+ успя да достигне 10 милиона регистрации само за 16 дни от стартирането си. За сравнение Facebook направи това за 852 дни, а Twitter за 780. За един месец пък нейните абонати достигнаха 25 млн.
Към момента обаче 90 процента от потребителските сесии в мрежата завършват за по-малко от пет секунди.