HMD Global наскоро навърши две години. Тя бе основана на 1 декември 2016 г. и само месец по-късно на пазара дебютира първият ѝ телефон – Nokia 6. Оттогава младата компания, която държи лиценза на Nokia за смартфони, е продала около 80 милиона телефона. В тази бройка влизат както Android смартфоните, така и обикновените мобилни телефони.
Най-популярните ѝ модели попадат в ценовия диапазон между 300 и 400 долара. В един момент най-продаваният модел беше Nokia 7 Plus, а в момента това вече е Nokia 6.1. Nokia 3.1 също се представя доста добре.
Докато компанията има добри представители в ниския и средния ценови клас, тя определено се нуждае от успешен флагман. Nokia 8 Sirocco не оправда надеждите нито на феновете, нито на журналистите, така че всичко зависи от предстоящия Nokia 9.
HMD Global признава, че голяма част от успеха ѝ се дължи на привързаността на потребителите към марката Nokia. Проблемът обаче е, че почти 80 процента от тях са на възраст над 35 години. Това са хора, които помнят марката Nokia в зенита, но ако компанията иска да привлече по-младите потребители, тя се нуждае от по-различни модели и най-вече по-различен маркетинг.