Ето нещо, което малцина очакваха: въпреки проблемите си на западните пазари Huawei успя да изпрати преминалото под знака на коронавируса второ тримесечие на годината като най-големия играч на смартфон пазара. Според маркетинговата компания Canalys за този период Huawei е продал 55.8 милиона телефона, докато основният конкурент Samsung регистрира 53.7 милиона продажби.
Huawei успя да увеличи доминацията си на вече възстановяващия се китайски пазар и сега на него се падат над 70 процента от всички продадени в Китай телефони. Междувременно ключовите пазари на Samsung понесоха удари заради пандемията и продажбите спаднаха с 30 процента спрямо миналата година.
Според анализаторите тази рокада на върха нямаше да стане, ако не беше се случила коронавирус пандемията. Samsung има под 1 процент дял в Китай въпреки възстановяването на пазара, докато други ключови райони, като Европа, САЩ, Индия и Бразилия бяха поразени значително от пандемията.
Очевидно става въпрос за уникален набор от обстоятелства и с възстановяването на големите световни пазари анализаторите очакват за Huawei да бъде трудно да поддържа тази преднина.
Те вярват, че други китайски производители обаче могат да използват ситуацията в тяхна полза и да разширят присъствието си в чужбина, което ще им помогне да компенсират изгубените за сметка на Huawei позиции в Китай.
Снимка: shutterstock
Виж още: Мистериозен телефон на Xiaomi счупи AnTuTu