Приложения като Luxogram, Instaframe и Webstagram трябва да внимават. Instagram предупреждават разработчици, които създават свързаните приложения – засега учтиво, че трябва да променят имената на продуктите си в „разумен срок“.
Според правилата за брандиране, които има компанията, не може да бъде използван надписа „Instagram”, “IG”, “Inst” или „Gram” в името на външни приложния. Не може да бъде използвано и логото с камерата, нито шрифта, който използва компанията, собственост на Facebook.
Много разработчици използват лого, което е подобно на това, което имат Instagram. Но много от тях са приложения, които са създадени, за да обогатят ползването на една от най-популярните програми.
Компанията е започнала да изпраща писма. Едно от тях, предназначено за Luxogram, е споделено от TechChurch:
„Оценяваме интереса ви към разработване на продукти, които подпомагат хората да споделят чрез Instagram. Ние окуражаваме разработчиците да създават страхотни апликации, свързани с Instagram, но не можем да позволим на външни приложения да изглеждат като спонсорирани или създадени от нас. Важно е да разработите собствен, отличаващ се бранд за вашите приложения и да използвате запазената марка Instagram - само според нашите правила.“
Luxogram се използва от 1 млн. потребители всеки месец. Създателят на програмата коментира, че не мисли да направи всичките искани промени и по-скоро ще затвори приложението.
Тази стъпка не е учудваща за Facebook, които се опитаха да регистрират думата „book” като запазена марка. Това им начинание претърпя неуспех, но „F”, „Face”, „FB”, „Wall” и „Facepile” са регистрирани като запазени марки на социалната мрежа.
Facebook не могат да бъдат обвинени, че искат да предпазят ценния Instagram бранд, но тези действия показват, че времето, в което свързаните апликации подпомагаха развитието на услугите, е приключило.