Изпълнителният директор на Intel Пат Гелсингер каза, че компанията му действа бързо, за да произведе чипове за автомобилни компании, които са засегнати от недостига на полупроводници, с идеята, че Intel може да успее да направи разликата при кризата в средносрочен план.

„Надяваме се, че някои от тези проблеми могат да бъдат облекчени, без да се изисква три- или четиригодишно изграждане на фабрика, но може би до шест месеца ще имаме нови продукти, сертифицирани по някои от съществуващите ни процеси“, казва Гелсингер. „Вече започнахме тези ангажименти с някои от ключовите доставчици на компоненти.“

Главният изпълнителен директор отбеляза, че работата може да се извърши в Орегон, Аризона, Ню Мексико, Израел или Ирландия, което е повечето от местата, където Intel има големи производствени мощности.

Това е интересен аргумент за Intel, но не е цялата история. Компанията говори за незабавни действия, за да помогне на автомобилната индустрия, и тя може да има огромен шанс да го направи. Intel работи по агресивно изграждане на капацитет, започвайки през 2018 г., което дава добър шанс да се справи с тази криза. 10-нанометровият Fab 42 на компанията също се появи миналия октомври, като увеличи производството на най-модерните чипове на Intel.

Може да отнеме шест месеца, докато производител на автомобили одобри нова част за употреба, след като бъде произведена и изпратена от завода. Общото време за производство на чипове от парче силиций до готови продукти в ръцете на клиента може да бъде 18 седмици или повече.

Гелсингер не казва, че Intel може да изпрати окончателен продукт до клиентите само за 6-9 месеца, но че компанията може да бъде в състояние да отговаря на изискванията за дизайн в този период от време. Това може да означава, че доставките на продукти са все още далеч - вероятно 8-12 месеца. Много зависи от това, кога Intel е започнал да води тези разговори и кога е започнал да работи за доставки по конкретни проекти. Ако това е проект, стартирал през януари, а ние едва сега чуваме за него през април, ще има смисъл от 6-9-месечна дата на доставка. Ако Intel просто започва нещата днес, това е много по-дълъг срок. В резултат автомобилната индустрия може да е готова да пропусне няколко стъпки в типичния процес на сертифициране, ако това означава по-бързо излизане на превозните средства.

Снимка: Walden Kirsch/Intel Corporation

Виж още: Броят приложения в Huawei AppGallery е нараснал почти двойно за 1 година