Нов анализ от маркетинговата компания Consumer Intelligence Research Partners посочва, че Apple и Google са на прага на паритет по отношение на продадените нови телефони в САЩ. Данните показват, че на Android и iOS се падат по точно 50 процента от новите активации на смартфони през второто тримесечие на годината.
Това представлява значителна победа за Apple, която по традиция изостава зад Android, що се отнася до активациите на новозакупени телефони. През последните няколко години Android традиционно си осигурява 60 процента в тази категория, оставяйки 40 процента за iOS. За периода април – юни 2021 г. обаче Аpple е заличилa разликата и сега си дели пазар с Android.
Тази промяна може да бъде обяснена с високото ниво на лоялност, която iPhone потребителите имат спрямо своите Android събратя – 93 срещу 88 процента. През последните години верността към iOS се е увеличила, докато тази към Android е непроменена, което се оказва доста важно в пазар, на който потребителите сменят все по-рядко телефоните си. Изпълнителният директор на Apple Тим Кук многократно е поставял ударение върху лоялността и нуждата от привличане на потребители от другия лагер.
Така например Apple периодично въвежда нови функции, които правят по-лесно превключването на Android потребители към първия им iPhone, включително приложението Move to iOS.
Снимка: Apple
Виж още: Броят приложения в Huawei AppGallery е нараснал почти двойно за 1 година