Различните измами, свързани с мобилни приложения, струват на рекламодателите около 800 милиона долара само за първото тримесечие на годината. Това показват данни на маркетинговата компания Appsflyer, според която налице е скок с 30 процента спрямо средното за тримесечие през 2017 г.
Най-изложени на риск са приложенията за онлайн пазаруване, гейминг, финанси и пътувания. Делът на фалшивите инсталирания на приложения е скочил с 15 процента. В резултат Appsflyer стартира нова инициатива, наречена #FoolsNoMore. Тя включва поредица от образователни ресурси за маркетингови специалисти, които трябва да повишат уменията за неутрализиране на фалшивите реклами.
"Измамите идват на вълни. Когато бъдат въведени нови мерки, измамниците се адаптират, което води до нови мерки и така цикълът продължава", коментира Appsflyer.
Както често става, Android приложенията са по-уязвими, но iOS също е цел. Там измамите стават относително по-трудни и затова предпочитани са т.нар. click flood техники. При тях мошениците изпращат порой от данни за фалшиви кликвания от истински устройства. Когато реалното устройство свали приложението, инсталацията се отчита неправилно.