Анализаторът Тони Саконаги от Bernstein заяви, че въпреки че Apple е похарчила миналата година 12.7 милиарда долара за научноизследователска и развойна дейност (R&D), компанията може и да не инвестира достатъчно в иновациите. Сумата, която Apple е изхарчила за научноизследователска и развойна дейност през миналата година, е повече от сумата, която инвестира в нови продукти от 1998 до 2011 г. - период от време, включващ въвеждането на iPhone, iPad и iPod.
И да, ръстът на Apple в разходите за R&D дейност е по-бърз от ръста на приходите. Но погледнато по друг начин, компанията всъщност може да изразходва неочаквано малко за бъдещето.
Саконаги казва, че технологичният титан изразходва само 2% от свободния си паричен поток за научноизследователска и развойна дейност, в сравнение с 25% за своите конкуренти. Свободният паричен поток е сумата на паричните средства, генерирани от дадено дружество след отчитане на капиталовите разходи (като сгради и оборудване). Тъй като Apple постига огромно количество пари всяка година, дори 2% от свободния паричен поток възлиза на една камара пари. Все пак, като процент от този показател, Apple не инвестира толкова, колкото конкуренцията.
Анализаторът отбелязва, че Apple харчи 5.1% от приходите си за научноизследователска и развойна дейност, в сравнение с 10%, изразходвани от други технологични компании със същия брутен марж, който Apple генерира (38%). Саконаги казва, че цифрите показват, че Apple ще трябва да удвои разходите си за R&D дейност, само за да съответства на процента на приходите, изразходвани от нейните конкуренти на пазара. Освен това, Apple изкарва най-много приходи сред десетте най-големи американски технологични компании с пазарна капитализация, но е шеста от десетте в разходите за научноизследователска и развойна дейност.
Докато реалната сума, изразходвана за R&D дейност, се е понижила през последните шест години и половина, анализаторът казва:
"Неспособността да произвеждат други хитови предложения за пазара е може би най-разочароващото в контекста на мащаба и ресурсите на Apple".
Някои от увеличаваните R&D разходите ще доведат до нови продукти, но той признава, че "Apple изисква значителна поддръжка на научноизследователската и развойна дейност, за да продължи да внедрява своята разширена продуктова гама и по-специално услуги.