Китай е известена като страна, където разбирането за запазените марки е доста разтегливо и това се отнася дори и до решенията на съда. Съвсем наскоро например Apple загуби дело, което разреши на местна компания да използва името iPhone за своите кожени изделия.

Ново и изненадващо за страната съдебно решение обаче няма да позволи на китайците да консумират напитка, съвпадаща по име с това на известната социална мрежа Facebook. Едноименната американска компания успя да издейства от съда забрана за производството на безалкохолно питие с името face book. Именно подобно искане е отправено от местната компания Zhongshan Pearl River Drinks, която през 2011 г. поискала да пусне на пазара напитки с това наименование. Според общинския съд в Пекин обаче подобно действие е очевиден акт на нарушение на запазената марка и ще навреди на свободната конкуренция на пазара.

С това се слага край на сагата около запазената марка, след като властите първоначално отхвърлиха двете последователни възражения на Facebook пред патентното ведомство на страната и това наложи случаят да стигне до съда.

Виж още: Apple вече не притежава пълните права върху марката iPhone в Китай